View Single Post
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
81
Jeg har vært inne og lest komentarene dere har lagt igjen, takk for det! Ler litt og synes de er gode og "typisk" norske svar... asså man kan jo snakke med fremmede selv om man er norsk... sånn ekte norsk asså! Mulig mitt eksempel på å stoppe noen på gata å si" sånt er ikke ok i Norge "var dårlig forklart. Grunnen til at jeg spurte om dette spm overhodet var fordi jeg hadde en konkret opplevelse den dagen. Jeg stå og ventet på bussen, 2 norske jenter og 2 norske gutter, alle 4 i tennårene, stå også der. Den ene gutten drev å dro i hun ene jenten og forsøkte å kysse henne eller klemme henne gjentatte ganger men hun forsøkte med all sin makt å vri seg unna. og ba han slutte flere ganger, de andre to ungdommene gjorde ingenting. Jeg tennete litt på alle pluggene og tar han i armen og sier "forstår du ikke norsk?" han moper mot meg og ser ut som han ikke henger med... jeg fortsetter og sier " du hører vel at hun ber deg slutte, og sånt er ikke greit i Norge" Hvorpå han kaller meg en jævla svartting fitte som tror jeg styrrer landet her... og de to andre undgommene ler.. men hun jenten som var litt utsatt slo blikket ned og trakk seg litt unna... mulig jeg ikke skulle dratt inn Norge og norsk og bla bla inn her men janteloven forbyr meg ikke å bry meg vel...?! (muligheten for en fjortisflørt vurderte jeg... men kunne ikke spore antydning til slikt hos jenten)