View Single Post
Sitat av pumkin22 Vis innlegg
Jeg begynte å føle et trykk i pannen. Jeg tenkte ikke på det etterpå, men i løpet av de neste 2-3 ukene ble konsentrasjonen min bare dårligere og dårligere. Til slutt kom trykket tilbake, og nå var det der konstant 24/7. Effekten av meditasjonen ble etterhvert redusert og jeg merket at min "lavere selv" sakte tok over.
Vis hele sitatet...
Pumpkin kunne du presisert litt hva du du mener når du sier konsentrasjonen din ble dårligere?

Jeg antok du snakket om konsentrasjonen vi kultiverer i meditasjon for å kunne plassere oppmerksomheten vår på et valgt objekt over lengre tid og med større presisjon. Og at når du sa den ble dårligere så opplevde du at meditasjonen lettere ble distrahert/avsporet av feks dagdrømming, grubling og ytre sansestimuli.

Mente du å si at konsentrasjonen din er blitt dårligere enn før du begynte å meditere og at dette påvirker din sosiale og dagligdagse funksjonsevne negativt?

I så fall har jeg missforstått hva du mente, og beklager. Om konsentrasjonen din har blitt merkbart dårlige når det gjelder ting som å følge med i samtaler eller å lese, og dette vedvarer over tid, så burde du absolutt dobbeltsjekke med legen din.
Sist endret av ScareCrow; 3. februar 2016 kl. 19:43.