View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hei folkens,

som noen vet er jeg styreleder i den frivillige organisasjonen Utmelding.no, som også har mange medlemmer fra Freak.no.

Jeg får hele tiden forespørsler fra media (tv, avis og radio) om jeg vet om noen som har meldt seg ut av kirken, og så blitt meldt *inn* igjen. Dersom mediene kan dokumentere dette på en god måte, så viser dette at Kirken bevisst blåser opp medlemstallet sitt.

Har du blitt feilaktig meldt *inn* i Kirken igjen, etter at du først meldte deg ut? Fortell din historie i denne tråden.

Enda viktigere: Det hadde også vært utrolig fint om du kunne sende meg en PM med ditt navn og telefonnummer, sånn at jeg kan videreformidle dette til journalistene jeg snakker med.

Den katolske kirken i Oslo ble nylig avslørt med å trikse med medlemsantallet for å motta 50 millioner i ekstra støtte fra staten. Biskopen og økonomisjefen er nå er tiltalt for økonomisk bedrageri. Dersom de tilbakemeldingene jeg får fra mennesker som melder seg ut via Utmelding.no stemmer, så kan jukset i den norske kirke kan være svært mye større.