Tråd: C++. Jobb?
View Single Post
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvorfor akkurat c++? Greit nok at "ALT" ble skrevet i det på 90-tallet, men nå begynner det jo å bli en ganske smal nisje.
Vis hele sitatet...
Hei! Jeg kommer fra virkeligheten. Hvor kommer du fra?

Det er slik at i forskjellige bransjer er det forskjellige språk som er normen. Faller du av stolen hvis jeg forteller deg at f.eks Fortran lever i aller beste veldgående og at en signifikant andel av CPU-timene på ymse clustere går med til å kjøre fortrankode? Og da ikke legacykode fra 80-tallet, men nyutvikla saker som blir skrevet i dag, i 2015? Hva om jeg sier at det finnes steder der Java og C# er obskure nisjespråk som ingen bruker til noe som helst? Ever? Det er faktisk helt sant. Man bruker de språkene som er best egna for å løse det problemet man har foran seg. I mange sammenhenger er sikker java best. Men man må se litt utenfor sin egen boble hvis man skal komme med slike betrakninger.

TS: om du lærer deg C++ eller noe annet spiller i den store sammenhengen ingen rolle. Kan du ett språk kan du lære deg fler. Alle språk har sine fordeler og ulemper. Jeg kjenner flere folk som har 'vokst opp' med C++, men som i dag koder i noe helt annet. Og motsatt. Det viktigste er å lære seg å programmere.