Tråd: C++. Jobb?
View Single Post
Når du blir god så blir du god relativt uavhengig av språket. Selv i rene programmerings-jobber er ikke spesifikk språkkompetanse et særlig vektlagt parameter. Alt handler om å få til den underliggende forståelsen som gjør det til en smal sak for deg å lære seg nye språk, eller veksle mellom gamle.

Det er uansett umulig for deg å velge utifra popularitet om du begynner nå. Innen du begynner å duge kan det være språket er på vei ut, og du er likelangt.

Med det sagt så har jeg ikke hatt noe forhold til programmering i mer enn 3 måneder, men til gjengjeld har det vært 3 jævlig intensive måneder med programmering og god oppfølging. Og sånn 20 gram speed. Har på den tiden vært innom java, javascript, c#, litt python (matlab er vel ikke godkjent...) må si jeg definitivt foretrekker c#. Såvidt jeg har forstått er det mye samme greiene på det grunnleggende nivået som c++, i så fall er jeg helt enig med dem over.

Skal sies at jeg en stund ikke visste forskjellen på javascript og c#. Jeg fortsatte gjerne fra enten et eget script, eller noe jeg lastet ned. Siden compiler-errors er noe man bruker 97% av den første tiden på, uansett, så var det faktisk en relativt sett så liten jobb å skrive om mellom språkene at jeg ikke registrerte at jeg gjorde det! Dette blir selvsagt noe helt annet når koden blir lengre, du bruker kompleks funksjonalitet og er mer presis generelt sett, men det overrasket ihvertfall meg.


Her er forøvrig den meg bekjent mest objektive tilnærmingen til mellomspråkelige sammenligninger: http://spectrum.ieee.org/static/inte...100/1/25/1/40/