View Single Post
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
321
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
På hvilken måte er det overdrevet? TS var misfornøyd, lurte på hva lovverket sa, fikk svar og klagde på noen han oppfattet som et overtramp av hans privatliv. Ja, det er et lite overgrep. Det er formodentlig derfor han nøyde seg med å sende en epost der han informerte om at det gikk greit denne gangen, men at det ikke burde gjenta seg. Jeg kan ikke se at det er hverken overdrevet eller usaklig.

Å reagere voldsomt vil vel innebære noe mer enn å sende en epost? Jeg kan ikke snakke for TS, men personlig hadde jeg blitt akkurat like sur - selv uten sexleker og dop liggende fremme. Utleiere er i en maktposisjon, da synes jeg det er rimelig å kreve at de føyer seg etter lovverk, utviser sunn fornuft og behandler de de utøver makt mot med respekt. Studentsamskibnaden til TS har feila på alle punkter og da er det rimelig å reagere. Prinsipper og sånt, vet du. Noen av oss bryr oss om slikt.

Å? Hvorfor tror du dette? Har du undersøkt saken? Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg hadde ikke likt det.

Vel, ja og ja? Når du leier en hybel, så bor du der. Det er ditt hjem. Og ditt hjem er din private sfære enten det er en villa som slekta di har eid i generasjoner eller en knøttliten hybel du leier. Loven er skal være lik for alle, uavhengig av hvor mye penger de har eller hvordan de bor. Og når TS skriver en såpass krass epost og ber dem rydde opp, og han isteden opplever at gjentar det samme kort tid etter, så skjønner jeg jo at han blir provosert. Enten gir utleier totalt faen i hva han mener og turer frem uten å ense at folk reagerer, eller så er det et bevisst forsøk på å vise muskler. Ingen av delene er greit.

Eh, ja. Han har det. Det er liksom poenget her.
Vis hele sitatet...
Holy.. jaja, jeg tviler på at jeg ville reagert like sterkt som han gjør i dette tilfellet. Og jeg tror de fleste studenter tenker det samme. Tror du den samskipnaden ville fortsatt med å bryte loven (hvis det er det de faktisk gjør) hvis de ville møtt en shitstorm fra mange studenter? Derfor tenker jeg i mitt stille sinn at de fleste ikke bryr seg om dette.

Jeg har bodd på studentleiligheter gjennom samskipnader før, der de har låst seg inn mens jeg har ligget og sovet etc. Nå fikk jeg beskjed om det vel og merke, og visste at de ville komme i løpet av den dagen/uka. Har ingen problemer med dette. De må nesten få se over brannsystem og alt annet dem nå måtte være på utkikk etter.

Hvis du ser hans reaksjon ut i fra kun mailen, kan jeg godt forstå at du ser på reaksjonsmønsteret hans som rolig og behersket.

Ut i fra mitt ståsted er dette fortsatt en overdreven reaksjon, og går kun ut på at han faktisk hadde noe å skjule i dette tilfellet. Og ja, har han loven på sin side, og gidder å bruke energi på svada som dette, go for it.

Svar på det faktiske spørsmålet til Tøffetom. Jeg hadde ikke giddet å reagere i det hele tatt.

Bæ.
Sist endret av bipbapbop; 30. oktober 2015 kl. 18:10.