View Single Post
Sitat av aricz Vis innlegg
Jeg synes det hele blir overdrevet.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er det overdrevet? TS var misfornøyd, lurte på hva lovverket sa, fikk svar og klagde på noen han oppfattet som et overtramp av hans privatliv. Ja, det er et lite overgrep. Det er formodentlig derfor han nøyde seg med å sende en epost der han informerte om at det gikk greit denne gangen, men at det ikke burde gjenta seg. Jeg kan ikke se at det er hverken overdrevet eller usaklig.

Sitat av aricz Vis innlegg
Du reagerer voldsomt på noe som i realiteten er en filleting, men blir noe stort fordi du har ting du vil skjule.
Vis hele sitatet...
Å reagere voldsomt vil vel innebære noe mer enn å sende en epost? Jeg kan ikke snakke for TS, men personlig hadde jeg blitt akkurat like sur - selv uten sexleker og dop liggende fremme. Utleiere er i en maktposisjon, da synes jeg det er rimelig å kreve at de føyer seg etter lovverk, utviser sunn fornuft og behandler de de utøver makt mot med respekt. Studentsamskibnaden til TS har feila på alle punkter og da er det rimelig å reagere. Prinsipper og sånt, vet du. Noen av oss bryr oss om slikt.

Sitat av aricz Vis innlegg
Studenter flest vil jeg tro har lite problemer med kort varsel om at noen skal låse seg inn i en leilighet for å foreta en eller annen sjekk.
Vis hele sitatet...
Å? Hvorfor tror du dette? Har du undersøkt saken? Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg hadde ikke likt det.

Sitat av aricz Vis innlegg
"ta seg inn i noen sitt hjem er et alvorlig inngrep i den private sfære" og "Det slo meg først som et direkte angrep på meg...". Wow?
Vis hele sitatet...
Vel, ja og ja? Når du leier en hybel, så bor du der. Det er ditt hjem. Og ditt hjem er din private sfære enten det er en villa som slekta di har eid i generasjoner eller en knøttliten hybel du leier. Loven er skal være lik for alle, uavhengig av hvor mye penger de har eller hvordan de bor. Og når TS skriver en såpass krass epost og ber dem rydde opp, og han isteden opplever at gjentar det samme kort tid etter, så skjønner jeg jo at han blir provosert. Enten gir utleier totalt faen i hva han mener og turer frem uten å ense at folk reagerer, eller så er det et bevisst forsøk på å vise muskler. Ingen av delene er greit.

Sitat av aricz Vis innlegg
Men har du loven på din side, og rætt ska værra rætt.. jaja..
Vis hele sitatet...
Eh, ja. Han har det. Det er liksom poenget her.