View Single Post
"et å ta seg inn i noen sitt hjem er et alvorlig inngrep i den private sfære, noe jeg har et sterkt prinsipielt forhold til. I den forbindelse vil jeg minne om at den adkomst utleier gis i forbindelse med nødvendig vedlikehold er forbeholdt "varsling i rimelig tid", noe som etter loven bør tilsi minst en ukes varsel (ref § 5-6). Dette en ufravikelig del av husleieloven (ref § 1-2) som heller ikke er blant unntakene for studentboliger (ref § 11-2).

At man da sender ut varsel 0 virkedager i forveien, særlig når man har med studenter å gjøre (som svært ofte reiser hjem i helgene), er overhodet ikke akseptabelt. En skulle tro dette var innlysende uavhengig av lovverket, men det kan ikke ha vært tilfellet.

Denne saken er nå glemt for min del - gitt at prosedyren utbedres til neste gang. Dersom dette skjer igjen vil jeg sørge for å være hjemme slik at adgang kan nektes og overtrampet rapporteres. "
Vis hele sitatet...
Utdrag fra mailen jeg sendte.

Mandag, 26 oktober, ble målerstand av strøm etterspurt avlest. Med frist 28 - dvs at vaktmester låser seg inn.

Det slo meg først som et direkte angrep på meg som den selvsentrerte kisen jeg er, men ser at forhenværende etterspørsel ble gitt med 3 dagers varsel også.

Men er kanskje strøm ikke helt det samme? Jeg er jo fortløpende orientert om at strøm skal sjekkes? Trenger råd: Ville dere kjørt nå, eller ventet på en mer vanntett anledning?

Dette kan jo bli en diskusjon vedrørende hvorvidt strømavlesningen er formildende og taler deres sak. Tar jeg dem på noe tilsvarende det som utløste reaksjonen min så har jeg jo dem rundt lillefingen. Samtidig er jeg usikker på om jeg driter meg ut ved å vente.

Faen irriterer meg dette her. Forpult frekt.

...Forøvrig ikke fått noe svar på mailen jeg sendte, både til ansvarlig person for respektive avdeling i studentsamskipnaden og med kopi til samskipnaden sentralt. Har ikke mottatt svar, så forventer utbedring av prosedyren.

Hadde besøk i uken så funket dårlig å skulle ha prinsipp-stand akkurat da.
Sist endret av Tøffetom; 30. oktober 2015 kl. 02:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.