View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Alle jeg har hørt om bortsett fra Clinton og Sanders virker som komplette idioter, og Clinton er shady. Sanders kommer vel neppe til å vinne, men han burde det. Clinton er litt for NSA-happy, støtter det meste av drit som går direkte utover personvern, og Trump er... vel, USA er allerede et idiokrati, man trenger ikke gjøre det bokstavelig.

Bernie virker relativt progressiv, og er den eneste med et modikum av oppslutning som snakker om å utjevne forskjeller og å prøve å få vekk den groveste lobbyismen. Hvert grann av mitt knøttlille engasjement for amerikansk politikk går med til å håpe at han blir valgt.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det overstående, men vil også legge til at Ben Carson faktisk ikke er komplett insane - til republikaner å være.

OK, så er han klimaskeptiker, pro-lifer, homofob og kreasjonist, men det sier fint lite for det er vel samtlige republikanere. Det som gir Carson bittelitt cred i min bok er at han også mener at minimumslønna bør økes, at medisinsk cannabis er fornuftig, at man bør avvente litt med TPP og han er generelt mindre innvandringsfiendlig enn normalen. I tillegg er han en av de få i den gjengen som har brukt livet sitt på noe annet enn å tjene penger, noe som ikke bør udnervurderes: Å ha en steinrik leder i et land med mange fattige er ingen suksessoppskrift.

Jeg mener selvsagt ingenlunde at Carson er skikka til å lede USA. Men de andre kandidatene til republikanerne er verre. Han er, kort sagt, den minst ille kandidaten republikanerne kan stille med, og han virker som om han iallfall tenker seg om to ganger før han trekker revolveren.

Et valg med Bernie Sanders på den ene siden og Ben Carson på den andre ville ikke vært så halvgæli. Da hadde folk kunnet stemme noenlunde fritt; ikke bare stemt på en de intenst hata bare fordi alternativet var enda verre.