View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Ja, hormoner regulerer de aller fleste biologiske prosesser, enten direkte eller indirekte, herunder både apetitt og metabolisme.

Tror du da millioner av år med evolusjon resulterer i at regulatoren er avhengig av å bevisst reguleres gjennom perfekt sammensetning av proteiner og mineraler, kun mulig for arten vår, de siste par titalls årene av historien - for å "bli produsert nok av"? Jeg trenger ikke be deg hoste opp kilder, for de finnes ikke, men kan du ikke bare kjøre det resonnementet et par ganger i hodet ditt?
Vis hele sitatet...
Hvorfor prøver du å fornedre meg når du ikke har peiling på hva du snakker om? Økt testosteron hjelper også lite mot panikkanfall og sosial angst.


Hvete og sukker er årsaken til mesteparten av hormonforstyrrelser og mangel av av viktige stoffer(det forstyrrer opptaket). Mennesker begynte først å spise hvete for 10.000 år siden, og sukker for 600 år siden, noe som er de siste 0.005% og 0.0003% av vårt evolusjonære tidsaspekter. Kan du kjøre det resonnementet i det lille irritable, sukkeravhengige og serotoninfattige hodet ditt? Vi er den første generasjonen i hele verdens historie som spiser dette daglig.


De fleste trenger ikke å tenke på dette da de ikke opplever problemer, men for de få som lider av diverse uvelhet, stress, angst og avhengighet anbefaler jeg å sette seg inn i dette.

Men ja, viss du spiser den samme maten(ketose) som vi har gjort gjennom evolusjonen vil nok hormonene dine være helt i orden.
Sist endret av Vontalo; 10. september 2015 kl. 17:47.