View Single Post
Jeg vi si, at jeg lemper innpå en del sterkt selv. Og jeg er til dels enig, at chilisausenes smak tar overhånd. Særlig Tabasco synes jeg er ille, da det nesten bare smaker gjæret eddik av den! Mens Sriracha synes jeg er ganske god, da det er noe annet en dårlig eddik.
Når jeg bruker chilisaus, så bruker jeg også relativt mye av den, da den er ikke så sterk. Nok om det!

Jeg har også drevet og testet ut andre sauser, og jeg har alltid vært skuffet etterpå. Kjøpte noen små flasker, som det stod Habanero utenpå. Så jeg tenkte ENDELIG! Men den var litt hetere enn solbærsirup!
Det eneste er hermetikkbokser med chilipasta, som får Sriracha'en til å virke veldig mild. Disse har jeg sett i 2 størrelser 135 g og en jeg tipper er ca. 1 kg, og de ser slik ut:
Men dette er ferskvare, og de mugner fort. Men den er god, i små mengder!

Ellers så kjøper jeg litt "extra hot" chilipulver fra TRS. Denne river ganske bra, og en bør være meget forsiktig med denne! 1 ts. i en stor kjel kjennes veldig godt for å si det slik!.. Posene ser slik ut: http://my-eshop.info/WebRoot/Store10/Shops/057099bd-2f1c-4039-bc5f-66d3ac1c863f/53BB/D8E9/B769/B7AC/A845/0A48/3523/E5CE/TRS-CHILLI_POWDER_X_HOT_161x262.jpg

Og jeg antar, at du vet at disse får du ikke kjøp på Kiwi'en på hjørnet!

Red: NB! Jeg tror ikke chilien i posene er bestrålt! Så maten med denne i bør kokes eller stekes, FØR en spiser den. Da det kan være ulumskheter av bakterier i den.
Sist endret av Jonta; 30. august 2015 kl. 16:25. Grunn: Manuell merge fordi auto feilet