View Single Post
Sitat av elakmdma Vis innlegg
Jeg liker dop, men liker familien bedre.

Forstår at folk har forskjellige meninger når det gjelder familie. Alle er ikke oppvokst med en familie som gir kjærlighet og som viser at de bryr seg. For noen er det bedre for begge parter å ikke bo sammen. Men jeg vil ikke si at det å ha et dårlig forhold til familie, og bo alene av den grunn, gir bedre grunnlag for å bli selvstendig og lære å ta egne valg. Å bo hjemme til man blir voksen kan være styrkende i prosessen i det å bli voksen og selvstendig da man rekker å bli mer voksen og smartere før man flytter for seg selv og kan bestemme over sitt eget hus.

For meg som er 18 år og er den jeg er hadde jeg fint klart å bodd alene og tatt vare på meg selv, men å flytte ut fordi jeg heller vil røyke meg ødelagt tar jeg heller valget å holde meg clean slik at jeg kan bo hjemme. Noen trenger litt boundaries for å holde seg på banen. Dessuten har jeg tid til å spare penger og forberede meg til å bli selvstendig fram til den dagen jeg kjenner at jeg ikke har lyst å bo hjemme lenger av andre grunner en rus.
Vis hele sitatet...
Godt valg. Har vært i en lignende situasjon og tok en litt annen tilnærming enn deg, dog jeg ble ikke kastet ut for å nekte tisseprøve. Det er denne fremgangsmåten her jeg ikke fatter og begriper av foreldre. For en ung person som innser at han ikke sitter på store ressurser alene er en sånn trussel en ordentlig fallitterklæring fra foreldrenes side. Det er som å si:" Vi har feilet, du er mislykket og du skal ut. "

Ser flere her snakker om å være en kop for å kreve betaling av foreldre pgr av dop, det er en ganske dumnaiv forenkling av situasjonen. Det er foreldrene som er irrasjonelle i utgangspunktet, å gi opp på noen man er lovpålagt ansvar for er i mine øyne et større svik enn å nekte urinprøve.