View Single Post
Sitat av danielishhh Vis innlegg
Jeg fikk beskjed om å overlevere nøklene og det gjorde jeg 5 Juli etter gjentatte henvendelser fra huseieren om at nøklene måtte leveres. Og det var oppussing av huset, både maling av vegger og andre ting så man kan si at bruksrettigheten ble tatt fra meg, spesielt med tanke på at jeg ble bedt om å overlevere nøklene.
Vis hele sitatet...
OK.

1. Da er det ingen tvil om at tidligere huseier ikke skal ha husleie for etter 12.juli.

2. For perioden 5.juni til 12.juli har i utgangspunktet huseier rett til husleie, men jeg tror (basert på hva jeg har sett og hørt) at du vil vinne fram i forliksrådet med at kontrakten var de-facto gjensidig oppsagt siden huseier tok over bruksretten.

Jeg ville tatt en prat med de nye eierene før jeg gjorde noe som helst mer her. Dette er tydeligvis en person som tar seg til rette og prøver seg. Jeg ville også gått i 'dokumentere og lagre all kommunikasjons-modus, for dette virker som mat for forliksrådet,

Sitat av Uglemos Vis innlegg
Da opphørte leieforholdet 5. juli og du skal ikke betale en krone etter dette. Som nevnt tidligere mister du bruksretten da du leverer inn nøklene, og du skal selvfølgelig ikke betale leie for noe du ikke har retten til å bruke.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Man kan avtale å levere inn nøkler før overdragelsesdato og kontraktslutt om man har ikke mulighet til å gjøre det seinere. Det spørs veldig på nøyaktig hva som skjedde og hva man kan bevise hva som skjer her. Så lenge han leier har han rett til tilgang til leiligheten selvsagt, men man står også fritt til å avtale med utleier praktikaliteter angående utvask og innlevering av nøkkel som man vil.
Sist endret av DumDiDum; 30. juli 2015 kl. 13:55.