View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er helt naturlig at du må betale for utvask av leiligheten dersom du ikke selv besørget dette før utflytting.

Dersom garasjen har vært fellesområde og du har fjernet dine ting og ryddet opp eventuelt søppel / rot som lå igjen etter deg i forkant av utflytting kan hun naturligvis ikke kreve at du skal besørge fjerning av andre ting i rommet.

Hva gjelder husleien er det på det rene at du skylder husleie for de aktuelle månedene, og sånn sett er det ikke relevant for deg hvem du betaler til. Det som derimot er et poeng er at du må ha avklart at ikke ny huseier vil kreve deg for leieperioden etter at han overtok huset.
Vis hele sitatet...
1. Vask var ordnet og rommet var rengjort og ryddig etter fraflytting. På dette tidspunktet bodde det igjen 1 mann som fast leietaker og han bor der enda.

2. Garasjen var et et fellesområde og alle mine ting var flyttet ut og lagret på en annen lokasjon.

3. Jeg ble aldri informert om at huset var solgt, heller ikke at ny eier var kommet på plass før jeg snakket med han som bor igjen. Huset ble lagt ut for salg, solgt og overtatt av ny eier 1 måned etter at jeg flyttet ut. Jeg skulle da prinsippielt betale husleie for de neste 3 månedene, men når huset er solgt, og huseieren ikke lenger eier dette huset, kan hun fortsatt kreve leie for hele Juli og August? Det ble aldri avklart noe som helst, verken per mail eller telefon at jeg skulle betale leie en evt ny eier- simpeltenn fordi jeg aldri ble informert om at huset var solgt og tatt over av ny eier.

Dessuten snakker min gamle huseier at det skal trekkes direkte fra depositumskontoen og inn på hennes konto.
Sist endret av danielishhh; 30. juli 2015 kl. 13:10.