View Single Post
Jeg satt også på bussen her om dagen da jeg hørte noen fæle ting en dame sa. Men dette var en dame med tydelige psykiske problemer, og folk lot henne snakke med seg selv og være i fred. Poenget mitt er at det første som slo meg var at hun ikke virket helt god, og det kan godt være at hun ikke er frisk - uten at man skal spekulere i det. Men det ville gitt saken en helt annen vinkel.

Det skjer det en del episoder hver dag på t-banen. Utifra videoen kan man ikke helt bedømme hvor lang tid dama holdt på. Men det tar litt tid før mennesker blir oppmerksom, tolker situasjonen, og tenker litt før handling. Man burde gripe inn (avhengig av situasjonen) når det blir mer alvorlig, men hun forsvant jo rett etter at hun slo.

Videre fylles artikkelen med vage påstander fra Antirasistisk senter; jeg sier ikke at de tar feil, men synes det er litt merkelig å «vise til at det har vært flere voldelige episoder i Oslo-området den siste tiden.» Poenget mitt er at jeg synes TV2 hauser opp saken. De avslutter med en unødvendig poll. Dette er søppel-klikk-journalistikk.

Og nei, det er ikke vanlig med slike episoder i Norge.
Sist endret av Chronic420; 30. juli 2015 kl. 00:59.