View Single Post
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
812
Sitat av elakmdma Vis innlegg
Så herlig da, er visst ikke jeg som er i en knipe her, er vell heller foreldrene mine.

Har jobbet i snart 2 år utenom skole så jeg har ca 8000-9000 derfra hver måned. Regner med jeg får en del av lånekassen, men dette tilsammen ville ikke dekket både husleie og mat. Men det jeg bør gjøre er å gå ned på navkontoret på mandag å forklare situasjonen min?

Har forresten det at jeg tjener penger noe å si på hva jeg får fra lånekassen eller nav?
Vis hele sitatet...
Foreldrene dine er ikke noen knipe her nei, er nok du som er det, tenk litt langsiktig så kanskje du skjønner.
Du vil ikke ha et dårlig forhold til dine foreldre bare fordi du løy dem rett opp i tryne og de kastet deg ut av den grunn, anbefaler deg å ta halen mellom beina å be om unnskyldning, si du var dritings i syden å tenke deg ikke om da du røyket, ikke vær så stolt, du må bare være ydmykt til den dagen du faktisk har råd å ta tingene dine å flytte for deg selv, vis ikke så setter du deg selv i en vanskelig situasjon de neste årene fremover.
Jeg kan si det fordi foreldrene dine er de du har nærmest og er de som mest sannsynlig alltid vil hjelpe deg om du fortjener det eller ikke så lenge du er ærlige med dem.

Og siden du allerede tjener 8000-9000kr i måneden så har du råd til en bitteliten hybel og mat så du får nok ingenting av nav, kanskje 3-4 tusen, men da er du mega heldig, og for å få støtte til leilighet så må allerede ha en boplass og kunne vise til at du har betalt husleien selv de 3 siste månedene.

Ble selv kastet ut som 16åring pga. lignende grunn og det har satt sine spor, gikk vell 4år før jeg og mamma fikk et normalt forhold til hverandre og pappa snakker jeg ikke med engang.

Familie er det viktigste du har her i livet, ikke kast det bort.
Sist endret av Trollanon; 26. juli 2015 kl. 17:28.