View Single Post
Du har det ikke godt med deg selv MissBaked, jeg er lei for at du har det sånn. Siden du tross alt ser at det du holder på med er destruktivt, og du er lei, så vil jeg tro at det likevel er håp. Testene du refererer til er jo ganske entydige, men du skjønner jo at det du gjør sårer andre mennesker. Kan du lære deg hvordan du skal oppføre deg for at andre ikke reagere som de har gjort til nå? Jeg vet at autistiske barn kan ha stor nytte av å trene på situasjoner og samspill med andre barn, er helt klar over at du ikke er autist. Det var bare en ide, å observere hvordan" vanlige" mennesker samhandler, og siden spille en rolle.Har du forsøkt å planlegge en situasjon på forhånd for så å oppføre deg som du planla, steg for steg? For meg så er det jo vanskelig å helt forstå hvordan du har det, selv så blir jeg helt fortvilet når jeg sårer andre. Likevel skjønner jeg mekanismen med å lyve og manipulere for å få det som jeg vil, det tror jeg mange av oss gjør når vi må.
Du synes nok at mine ideer er dumme, et fattig forsøk på å være til hjelp. Det at du ønsker endring viser at det er håp for deg, men det kommer til å ta tid og masse jobbing. Jeg håper andre kan bidra med bidra med bedre råd enn mine.
Lykke til, klem fra Betty