View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Mitt lille bidra her blir at det er menneskene du har rundt deg som har mest å si her i verden, ut fra mine erfaringer. Så vær nøye med å ha ærlige mennesker rundt deg, og anstreng deg for å være ærlig tilbake .. vips, så er du kurert.
Vis hele sitatet...
altruistisk nekter jeg å tro at du er. Det der høres mer ut som bibelsk (jeg kaller deg ikke religiøs, men det er for å sette bilde min oppfattede absurditet) blindt viss vass. En handler stort sett i egeninteresse med mindre det er en særlig god grunn, som avkom, eller lantidstrekkende goder, til å gjøre det motsatte. Og enda da under tvil selv om det potensielt kan gå på bekostning av arten. Vi har i utallige generasjoner hatt et salig helvete med å overleve i denne verdenen, og det har "plutselig" den dag i dag blitt slik at man er "unormal" eller føler seg sidestilt dersom man ikke har de samme varme tankene som alle andre, fordi vi temporært lever i en verden som ikke er så akutt besatt på å ta livet av deg.

Det handler om å overleve i en brutal verden, og man bruker de hjelpemidlene man har til disposisjon, som løgn og manipulering, til å gjøre det. Det synes jeg ikke er veldig rart. Vi her i Norge og andre velutviklede land er vel heller unntaket enn regelen. En tar naturligvis (av egeninteresse?) hensyn til andres vel og ve, men jeg tror ikke du skal trekke strikken langt før folk begynner å gjøre sitt virkelige jeg til kjenne i all offentlighet.
Sist endret av m0b; 3. juli 2015 kl. 01:03.