View Single Post
Sitat av Nraw Vis innlegg

Ignorer de som skriver dritt her. Du trenger ikke vie livet ditt ved å donere blod, melde deg inn i røde kors og bruke fritiden din på å henge med folk som trenger hjelp. Tviler på at de fleste inn på her gjør det selv. Poenget er at hvis du ikke er lidenskapelig om jobben du gjør, er det et like godt første steg om du bare heller gjør det du selv har planlagt. Å for eksempel bli med i røde kors tar tid, energi og vilje styrke.
Vis hele sitatet...


Du sier dritt jeg sier at en overfladisk tilnærming er egomassasje som ikke endrer en dritt og som heller ikke gjør noe positivt. Om noen smiler til meg eller ikke gir jeg faen i. Om noen fremmede kommer bort for å gi meg komplimenter så vil jeg lure på hva som er motivet deres og bli max mistenksom.

Om en er så grunn at en ikke orker å donere tid, energi og viljestyrke for å hjelpe mennesker som har det kjipt så er det helt ok. De færreste orker det. Men da må en pokker ikke forsøke å fremstå som mor teresa heller og strø om seg med "komplimanter" AKA tåpeligheter eller små gaver til mennesker som har alt bortsett fra medmenneskelighet og relasjoner i hverdagen.

Blir skikkelig provosert av slike innlegg - dere tror jeg er den type mennesker som vil finne på å søke seg til frivillig arbeid om det kan utføres lønnet, og helst i en eksotisk del av verden slik at dere føle dere dritflinke mens dere poster bilder på face av hvordan dere "redder verden" mens dere i realiteten ender opp med å være en lodd rundt livet for hjelpeorganisasjonen fordi dere har tatt opp en plass som kunne vært bemannet av folk med spesialkunnskap, erfaring eller som på annet vis besitter kunnskap og kompetanse som er etterspurt i det aktuelle kriseområdet.

Så er det jo alltid en fin ting å blogge om. Hvor jævla flinke man er som har gitt en gave til et gammelt menneske - uten tanke på at den gamle ville fått det mye bedre om du heller ga tid og et lyttende øre.

Overfladiske smil, komplimenter og drittgaver kan dere dele med deres blogg og face venner. Det er jo en arena som er skreddersydd for nullprat og falske komplimenter.
Sist endret av frtoretang; 24. mai 2015 kl. 16:44.