View Single Post
Trådstarter
103
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det er ikke det at det ikke er en god idé, det har med at det ikke fungerer så enkelt som det. Ja, at du ber dem med ut på et cafébesøk så er jo det 'snillt', men det vil jo ikke hjelpe denne personen noe særlig, h*n slipper å være sulten til neste måltid. Og ja, det er nedverdigende ovenfor narkomane at du mener at tiggere generelt sett er narkomane.

Ellers vil jeg si at dere tar et veldig flott initativ, og jeg håper dere utvikler både deres egen mentalitet og forhold ovenfor de ensomme. Om du vil hjelpe stiller jeg meg bak de øvrige forslagene (#Relevant, #frtoretang og #Duckie) om du virkelig vil hjelpe de som sliter i samfunnet, bli kjent med de du hjelper
Vis hele sitatet...
Jeg trodde ikke de så på det som et problem. Jeg har hørt flere historier, inkludert fra ei venninne som tok med en narkoman på cafè. Han åpnet seg veldig for henne og ble utrolig glad og satt så stor pris på hva hun gjorde. Og jeg vet veldig godt at det ikke hjelper noe mer enn at det metter en mage i noen timer, og så er det over. Men poenget var at jeg ønsker at han skal bli glad et lite øyeblikk, og kunne føle at noen setter pris på han og vite at noen faktisk bryr seg. og jeg er helt enig at den beste måten er å bli kjent, bruke mye tid, være med i frivillige organisasjoner osv. Det vil hjelpe mange flere. Men det går helt fint an å gjøre sånne småting også, selv om det hjelper til en veldig liten grad. For det tar faktisk ikke mye tid eller energi. og så lenge det gleder personen bare litt, er det verdt det! Det trenger ikke være snakk om narkomane, men alle slags mennesker!

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Jeg tror du leser og tolker ting på din helt egen måte. Om du ser hva jeg skrev lengre ned så fikk du kudos for at du vurderer røde kors besøkstjeneste.

Skal en hjelpe så må en legge ned tid og innsats. Og om du starter i røde kors så vil du være en kjemperessurs for ensomme mennesker.

https://www.rodekors.no/vart-arbeid/...sokstjenesten/
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg gjør det. Isåfall er ikke det meningen. Men jeg blir faktisk litt lei meg! Fordi det eneste jeg ønsket å få ut av den tråden her var gode tips til flere ting jeg kan gjøre for å glede andre mennesker. Men tilbake får jeg bare masse kritikk om at jeg bare ødelegger for folk, og at jeg bare tenker på meg selv og mitt ego. Jeg synes dette var en kjempegod ide i utgangspunktet. Men det frister svært lite å hjelpe folk når jeg bare skal få dritt tilbake...
Sist endret av Endorfin; 23. mai 2015 kl. 03:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.