View Single Post
Kjør på TS. Som du påpeker selv, små hyggelige gester er ikke meningsløse bare fordi du ikke redder verden eller løser noen store problemer. Så lenge dette er klart ser jeg virkelig ikke noe problem.

En hyggelig liten gest utgjør fort forskjellen mellom en kjedelig og en fin dag for mottaker. Det er ikke ubetydelig å bidra til å skape en hyggeligere atmosfære i samfunnet. Dersom jeg eksempelvis får et kompliment på bussen, er dette med på å forbedre mitt humør, og dagen blir helhetlig sett bedre.

Det at dette gir deg selv noe er heller ikke en negativ ting. frtoretang kaller det å massere egoet, men hvis resultatet er at du lyser opp en annen persons dag og du selv føler deg bra, så ser jeg virkelig ikke problemet. Folk gjør alskens andre ting for å føle seg bra, så hvorfor skulle dette være noe galt i dette?

Angående gamlehjem: Det beste du kan ta med til et dit er immaterielt, som f.eks tid til å ta en kaffekopp eller hjelp med et praktisk anliggende.

Edit: gikk visst litt fort i svingene med skrivingen.
Sist endret av Pinneknurk; 22. mai 2015 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.