View Single Post
Trådstarter
3
Hei! Tusen takk for denne responsen, hadde ikke forventa slikt! Jeg så noen spørsmål som jeg vil ta å svare på!

For å svare Volch0k: Jeg er helt klar over hva jeg selger! Har studert på det en stund og føler jeg kan det bedre enn sjefen vår!

Mesias: Det er noe jeg har plukket opp ja! Jeg stiller aldri kunden jeg ringer spørsmålet om de skal ha det; jeg velger rett og slett for dem. Det funker i høyere antall enn hvis jeg lar dem velge. Hordan jeg mistet 15k? Jo, vi hadde konkurranse uke internt i Telenor, der hvor alle salgskanalene kjempet mot hverander (TM, TnB (telenorbutikker), kundeservice, nettbutikk osv) og sjefen satt opp provisjonen på 600kr per Telenor abbonement og 400kr per djuice abonnement som ble solgt. Jeg endte uken med ekstremt lite resultater, fordi jeg var helt fersk.

Budda: Jeg starter alltid samtalen med følgende; Heisann! Det er .... som ringer i fra Telenor *pause*. Jeg prøvde å få tak i Jonathan? Det er som regel det som funker best.

MasterCorruptor: Vi har vår egen mal ja, som har en bevist hit på ca 60% av alle salgene. Men jeg har omskrevet den litt til egen form for snakkemåte; tilpasset for yngre og eldre kunder. Jeg har nå jobbet der en liten stund, og fikk min første lønning på 34,000kr brutto. Ang. provisjon og ordninger, så får vi 300kr per Telenor salg, og 200kr per Djuice salg med 15,000 i fastlønn brutto.


Cyberlink: Jeg er helt enig i å holde alt kort og simpelt i begynnelsen. Når man forer noen med informasjon er det lett for kunden å bli litt uinterresert veldig fort, så jeg holder alt det positive kort og enkelt, og holder det eventuelle negative unna med mindre dem spør.

Tusen takk for all respons, og jeg har blitt kontakta av sjefen for salgsavdelinga til hele Telenor og ga meg skryt for å ha den høyeste bekreftelses prosenten, salgstall og hitrate! Ting går min vei i dette yrket!