View Single Post
Sitat av sadhus Vis innlegg
Medisinsk cannabis er den enste cannabis som er legal. Skal man da ikke gi støtte til dem som trenger dette, når det samtidig er døråpner for deg som vil bruke det til rekreasjon? Er det så vanskelig å forstå at man må begynne et sted.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ingen automatikk i at medisinsk bruk er en døråpner for rekreasjonell bruk. Om noe, så viser all empiri det motsatte, da opiater, steroider, amfetaminer og sikkert en skokk andre stoffer jeg ikke kan fellesbetegnelse på brukes i medisin, og det er ikke åpnet for rekreasjonell bruk. Å åpne for at kompetente forskere og leger skal benytte seg av et stoff for å behandle syke mennesker har lite til ingenting å gjøre med at noen vil røyke det for å ha det gøy.

Det er denne miksingen som får organisasjoner som Normal til å fremstå som useriøse for min del. Det fremstår lite gjennomtenkt, og som et varsko for at man egentlig bare er mest gira på å ruse seg, mens man dytter syke mennesker foran seg. Det er en direkte forkastelig fremgangsmåte. Det er ikke dermed sagt at man ikke kan ønske stoffet både medisinsk og rekreasjonelt, men det er denne vulgære fremdyttingen av syke for egen vinning som ikke faller i smak. Jeg er langt ifra alene om dette også, da sammen med venner og bekjente som bruker stoffet også.

For øvrig så er all kritikk normal har fått her i tråden helt legitim. Hvordan skal den vanlige mannen i gata eller andre ta dere seriøst i en rusdebatt, når selv rusbrukere synes dere har et frynsete rykte? Emnet er mildt sagt betent, så å snu opinionen til folk flest uten å engang overbevise de som er for det dere vil, er ikke et godt utgangspunkt. Jeg visste ikke engang at dere arrangerte hasjmarsjen og synes ikke noe særlig om deres fremtoning, det lille jeg har fått med meg. Ta også med at dere selv her på forumet legitimerer feilinformering om rusmidler, til og med ser det som en vinn-vinn, så har dere for min del skutt dere selv i både foten, leggen og låret. Dere er ikke noe bedre enn politiet og andre anti-narkotika folk som kom på skoler med feilinformasjon. Dere står bare på andre siden av gjerdet.