View Single Post
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Er kokain mer sosialt akseptert enn for eksempel amfetamin og heroin?

Selv har jeg fått inntrykk av at kokain er det mest sosialt aksepterte "tyngere" rusmiddelet. Grunnen til dette er antakeligvis at kokain er det narkotiske stoffet jeg har hørt mest om. Til tross for at det er langt mer skadelig enn amfetamin, syntes jeg også det høres "snillere" ut.

Jeg vil vite hva deres syn er på dette, og eventuelt hvilket rusmiddel dere syntes er det mest sosialt aksepterte, gjerne satt opp mot kokain og tyngere rusmidler.

Kjør debatt!

Vis hele sitatet...
Kokain er et av de absolutt snilleste stoffene i Norge.

Tabellen du viser tar utgangspunkt i UK (muligens også USA), der det er crack-cocaine som har et helt annet bruksområde, brukergruppe, pris og avhengighetspotensial.

Har tatt kokain tilnærmet daglig i flere år, ikke store mengder, men 0,2-0,75 gram i hverdagene og 1-3 gram dager det tar litt mer av. Nesen begynner å bli ganske lei, det samme gjør jeg, men hverken avhengigheten eller de øvrige bivirkningene er hva folk later til å ha inntrykket av.

I Norge er de fleste bivirkningene knyttet til alt drittet som blandes i, særlig aktive stoffer - som regel andre stimulanter med lengre halveringstid.

Kokain er et mildt stoff som passer perfekt på fylla. Når det er vorspiel har man det lille ekstra mtp snakketøy og goodfeeling, på byn har man enda kontroll til tross for promille, og på nach er man våken til tross for å være utslitt. Når du slutter å sniffe så kan du sove. Det er rett og slett ideelt for fylla med straighte mennesker, vet du om noe stoff som kunne fungert på samme måte en helaften med en straight dame? (Heroin og GHB ville jeg sagt, men lykke til med å få det til å bli trendy på oslo vest.)

...At det i tillegg er dyrt og "mote" gjør det til førstevalget til så mange.

Ooog.. Det gjelder å huske på at heroin ikke kommer på tale blant "folk flest". Amfetamin er et relativt utbredt alternativ, men for mange blir det for mye. Voksne mennesker med jobb og familie kan ikke være våken to døgn etter en heftig fylla.
Sist endret av Tøffetom; 3. mai 2015 kl. 03:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.