View Single Post
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Det er ikke alltid det vil lønne seg med en interrailbillett, spesielt ikke om du har tenkt å oppholde deg i Øst-Europa mesteparten av tiden.
Der borte kan det ofte lønne seg å bare kjøpe billetter etterhvert som du reiser.
I fjor sommer reiste jeg f.eks. Budapest-Kiev-Odessa-Chisinau-Bucuresti-Timisoara-Beograd-Sarajevo over seks uker, og tror ikke jeg bikket to tusen kroner i reiseutgifter.

10 dager ila. 22 har jeg hatt før, og det var ganske stressende, kjør på med full pakke om du først skal ha interrailbillett.
Vis hele sitatet...
Jeg leser det mange steder. Men det er ingen som skriver eksempler på hvor mye togbilletter koster i Øst-Europa. Hvor mye koster de for eksempel i Polen, Tsjekkia og Balkan?

Har i utgangspunktet tenkt meg til Nederland en tur også, derfor jeg vurderer InterRail. Men så har jeg ikke sjekket hva enkeltbilletter til Nederland, og fra Nederland til eks. Tsjekkia koster heller...

Sitat av Jakobet Vis innlegg
Ellers kom jeg også i kontakt med andre interrailere som også sov på stasjonen osv. Jeg valgte å sove ute en del for å heller spare penger og bruke dem på andre ting, pleide feks å ta det seneste toget å komme til neste by etter å ha sovet noen timer for så å bare finne en trapp elns der jeg kunne sove. Det gikk faktisk helt fint, ble aldri frastjålet noe og det var aldri noe tull.
Vis hele sitatet...
Sove ute hørtes litt vel modig ut for min del..
------------------
Hvor lurt er det å bestille hostellplass på forhånd kontra på stedet? Sparer man tid og penger, eller bare tid? Ser det er ganske dyrt for hosteller i Amsterdam (3-400kr for dorms), men det er forøvrig det eneste landet i Vest-Europa jeg er interessert i å besøke.