View Single Post
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Poenget er at om argumentet ditt bygger på logical fallacies kan du ikke forvente at vi bare skal akseptere det.
Vis hele sitatet...
Jeg er som sagt ikke enig i at poenget mitt rammes av de logical fallacies som dere trekker frem, men jeg refererer uansett igjen til at argumentasjonsteori er nøyaktig like tomt for sannhet som alt annet.




Sitat av Choobe Vis innlegg
Det er fordi ingen betviler at vi når alt kommer til alt ikke kan vite alt,
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke vite noe, at du kan vite noe som helst er illusjonen.

Sitat av Choobe Vis innlegg
men det er ingen grunn til å anta at det er sånn. På dette punktet er det som om en kristen sier "Bevis at det ikke finnes en Gud, se! Du kan ikke! Jeg har rett!", ingen kan motbevise det du sier, fordi det er ufalsifiserbart.
Vis hele sitatet...
Det er ingen grunn til å anta noe som helst basert på noe som helst. Når det kommer til stykket kan du ikke vite noe.

Min påstand om at det ikke finnes absolutte sannheter burde forøvrig være falsifiserbar. Det er bare å finne en så motbeviser du hele min argumentasjon (og revolusjonerer hele vår tenkemåte). Du har snudd eksempelet på hodet.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg

Mangel på:
Grunn resonnementer, valide argumenter, slutning, analyse, dialektikk, klarhet, nøyaktighet samt presisjon gjør det umulig å føre en diskusjon med deg, når du i tillegg innrømmer at argumentet ditt er uten logikk men fortsatt mener at det ikke har noe med saken å gjøre så er det fare for at ditt alt for åpne sinn har gjort at hjernen din allerede har falt ut.

Tenk gjerne utenfor boksen, men for "guds skyld" ikke bland sammen fantasi og virkelighet, fornekter du logikk, fornuft og rasjonalitet, så grenser alt mot svada og fører ingen verdens vei.
Vis hele sitatet...

Jeg følger en filosofi som i konsekvens av sin egen tankegang er selvimploderende, jeg forventer ikke at du skal forstå dette, det kreves år med studier for å fatte bunnen av madhyamaka. Jeg forventer imidlertid at man i det minste prøver å stikke hodet utenfor den lille boksen sin.

Forøvrig lever jeg i tråd med de to sannheter, den konvensjonelle og den ultimate. I den konvensjonelle verden var jeg i forrige uke hos helsesøster og fikk satt vaksine på ungen min, jeg blander ikke fantasi og virkelighet, fantasien er logisk ikke mer virkelig enn virkeligheten.

Det blir forresten dobbeltstrek på tavla for deg siden du fortsatt ikke skjønner bæret.
Sist endret av Apraksin; 5. mars 2015 kl. 12:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.