View Single Post
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
626
Sitat av nudo Vis innlegg
Noen som har noe bra opplegg på hjemmeautomasjon med Raspberry Pi? Jeg har akkurat bestilt 2 Model B
Vis hele sitatet...
Kjøper du deg en Arduino i tillegg så er du i full gang.

Ta en titt i denne boken for inspirasjon: Raspberry Pi Home Automation with Arduino

Domoticz fungerer fint på en Raspberry Pi og er bra å starte med hvis du f.eks vil bruke z-wave, 1wire, rfxcom osv.

Selv så leker jeg meg med en Raspberry Pi + RaZberry.

Sitat av Beecher Vis innlegg
Driver å snuser litt på dette for tiden, eller, noe jeg tror kanskje er innen denne sjangeren.

Jeg har et lite toalett jeg skal pusse opp. Og i den forbindelse har jeg valgt meg ut en type foto-tapet med bilde av en jungel slik at man får følelsen av at man går inn i et rom langt langt borte ^^

Det jeg lurer på, finnes det en type bevegelsessensor som registrerer når døren blir åpnet, og kan sende et signal til en avspiller og en høyttaler som for eksempel spiller av en track med skogslyder (fuglekvitter, rennende bekk etc)?
Vis hele sitatet...
Isteden for en bevegelsesensor så kan du koble en magnetsensor på døren og få den til å trigge f.eks en Sonos Play1 til å spille av en mp3 fil. Dette er veldig lett å få til med f.eks Indigo Domotics.
Sist endret av iblis; 16. februar 2015 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.