Tråd: 12V i hus?
View Single Post
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Trekker du virkelig 1000 W kontinuerlig? Hvilke monsterhøytalere er det du har da? Selv har jeg en forsterker på 2x40 W, og den spiller mer enn høyt nok på Cerwin Vega-høytalerne mine.


Vis hele sitatet...
De større modellene fra Cervin Vega tåler enorme mengder med strøm. Har man et surround oppsett med 4 av de største høgtalerene fra CV så kan man fint bruke 1000 watt, er jo ikke mer enn 250 watt per høgtaler da. At jeg ikke ville vært i et rom med et sånt oppsett uten hørselvern er en annen sak
Har selv to 12" fra CV, og har for ikke så lenge siden gått fra 2*90 watt til 2*40-50 Watt. 40-50 watt er alt for lite, 90 er bra nok, men skulle hatt 120 watt. Skrur jeg opp med den forsterkeren jeg har nå, så blir lyden fort stygg, hører godt på bassen at høgtalerne ikke får nok strøm.

Til trådstarter: Kjøp deg PA forsterker, blir fort veldig dyrt om du skal styre med batteri, om ikke annet så blir strømregningen fort ekkel. Brannfare er en annen ting å tenke på. En PA forsterker er også en investering for fremtiden, så vidt jeg forstod så hadde du lånt utstyr.
Sist endret av Lucifer24; 13. desember 2014 kl. 18:33.