View Single Post
Eksen min hadde en liten hund som hun håndterte unødvendig hardt.
Jeg husker det var veldig vondt å se på, men jeg kunne likevel ikke gjøre noe annet enn å kjefte på henne når hun tok hunden hardt.

Dette var en hund som var uvanlig lydig og rolig, så jeg skjønte aldri hvorfor eksen hadde behov for å være så streng.
Har hørt at det endte med at hun gav bort hunden og skaffet seg ny hund. Håper de nye eierne er greiere enn eksen.

Enkelte hunder må man nødvendigvis oppdra på en mer fysisk og "dyrisk" måte enn andre, men det er aldri greit å se dyr som skvetter unna for raske bevegelser eller høye stemmer i frykt for at det skal komme et slag eller spark.

Man er jo nødt til å skille på dyr og mennesker, men jeg mener strafferammen for dyremishandling er latterlig lav.

Edit: Og til TS; jeg synes du skal prate med naboen din på en rolig måte.
Forklar hvordan DU observer hans hundehold. Kanskje det kan være en tankevekker for han?
Politiet som kommer med veterinær bør selvfølgelig være aller siste utvei da det finnes mange andre alternativer som smekk på pungen til eieren eller omplassering av hunden.
Sist endret av Pope; 30. november 2014 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.