View Single Post
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Å "ta opp" noe med sjefen etter en drøy måned som ansatt er noe alle vil kvie seg for å gjøre. Men om dette er til plage for deg er nok en liten prat med sjefen det beste du kan gjøre. Om andre folk synes det er morsomt med "gråsonetrakassering" er helt irrelevant. Det er jo ikke andre som legger lista for hva du synes er greit.

Jeg er ingen psykolog, men dine psykiske problemer kan kanskje komme i veien for å konfrontere sjefen om det går for lang tid, noe som ville vært trist. Om så sjefen din bare har antydning til sosiale antenner vil han nok ta det til seg og rettsette seg. Jo før du tar tak i situasjonen jo bedre.

Lykke til! =)
Vis hele sitatet...
Halla, takk for dine inspill. Ja jeg må nok konfrontere han igjen om jeg føler det på samme måte til uka! Du kan vell si det sånn at jeg har problemer med å si fra en gang til, når jeg har sagt ifra en gang allerede. Da har jeg en tendens til å slå først og spørre etterpå da jeg føler man ikke skal måtte behøve å si ifra flere ganger når vi begge er voksne mennesker og begge er i en serriøs setting. Vi er tross alt ikke to mennesker som har drukket alkohol og spist rohypnol.


Sitat av nudo Vis innlegg
Du kan jo også nevne at språket han fører hører til i white-trash miljøer, og at du har hørt at det kommer en ny sessong med Breaking Bad, en serie det hører ut som om han identifiserer seg med gjennom å føre et slikt språk.

Da kan holdningen kanskje snu av seg selv, hva vet jeg...



Hvorfor skal du dømme om det er ok oppførsel eller ikke? Du får ikke betalt for voksenopplæring, gjør du?
Vis hele sitatet...
hehe,veldig enig i det du sier ift. voksen opplæring.

Sitat av Hypotalamus Vis innlegg
Jeg henger meg på KjellFresh.

Bruk tonen hans imot han. Da vil han antakelig bli litt satt ut selv.
Vet ikke hvorvidt denne personen gjør dette med flere av dine nye kolleger?

Etter beskrivelsen din virker denne "sjefen" som en som ble mobbet på ungdomsskolen..
Han har det sikkert ikke så godt med seg selv. Da er enkleste veien ut å legge stygge ord i sin munn å spytte dem på de man føler man har overtaket på. Og det kan vel sies at en sjef har et lite overtak på enmedarbeider med kort fartstid.

Jeg kjenner meg veldig igjen i sinnet som bygger seg opp i deg.
Du har forstått viktigheten av å la djevelen bli igjen på innsiden.

Hadde jeg stått i dine sko, ville jeg antakelig reagert med noen velvalgte ord som hadde fått han til å sette seg i tenkeboksen.
"Hvorfor kaller du meg fucker og bitch? Syns du det fremmer trivsel på vår felles arbeidsplass? Tror du at slike kallenavn gjør at jeg føler meg velkommen og klar til å yte 100% for deg? "
Går an å sette spørsmålstegn ved hans motivasjon bak det å være leder for denne arbeidsplassen...

Jeg noterte at du var 5 måneder inn i en "rehab" periode. Uansett hva ditt tidligere rusproblem handlet om så ønsker jeg deg all mulig lykke på veien over kneika, både privat og på arbeidsplassen.
Det står respekt av at du på tross av en voldelig tankegang klarer å la være å gi fyr'n en svømmetur ved skoene dine
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke uttale meg om sjefen min ble mobbet på ungdomskolen eller ei, men om det du sier stemmer så gir det jo mening da det som regel er mennesker som ikke har det så bra med seg som fører den måten å være på. Da snakker jeg av egen erfaring når jeg var yngre, måtte jeg plage andre for å føle meg bra selv.

Ja, altså viktigheten med å la djevelen bli på innsiden er jævlig viktig for meg da jeg har for mye å tape og for lite å tjene på å oppføre meg som en tulling.

Tusen takk for det. Det setter jeg stor pris på å høre, Hypotalamus!
Sist endret av Valadar; 2. november 2014 kl. 14:20.