View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av dico Vis innlegg
Når du er ferdig på en ingeniørskole (f.eks. bachelor) har du et veldig bredt spekter av basiskunnskap. De fleste bedrifter må uansett lære deg opp i interne programmer og rutiner - noe som en direkte fra ungdomsskolen kan ta like så fort som en ingeniør. Forskjellen er at en med utdannelse har papir på at han tar utfordringer relativt enkelt.

[COLOR="Blue"]Etter min egen oppfatning de siste årene, så ansetter bedrifter heller en som har jobbet siden 10. klassen, fremfor en ny-utdannet ingeniør - Dersom personen som har jobbet siden 10. klassen har bevist seg flink, har gode referanser og nettverk[/COLOR]. Problemet er ofte at det er vanskelig å klatre høyt opp i gradene, samt skaffe nettverk når du kommer rett fra ungdromsskole eller VGS. Har du høyere utdanning starter du som regel allerede ganske høyt opp fra dag en.
Vis hele sitatet...
Ehhh, hææh? Så kødden som droppa ut etter 10.klasse og "jobba" og slet i la oss si 10-15 år er mer kvalifisert og nødvendigvis bedre - for teknologibedrifter - enn en som slet(i betydning jobbet hardt..) på vgs samt en høyskole/NTNU for å skaffe seg gode karakterer?

Ah dæven ass, hva fanken gjør jeg da så lenge på universitetet da?? Kunne bare ha droppa ut under Vgs eller etter 10ende, da jeg var minst skolemotivert, og vært skikkelig kul og jobbe og skaffet meg erfaring.. Utdanning altså, bare for tapere..