View Single Post
True phreak.
Sitat av masac Vis innlegg
Er du seriøs? De har brukt 5 år på universitet, fått en voldsom kompetanse i matematikk, noe som i prinsippet åpner dører for en haug av spesialist stillinger, og de sitter frivillig å jobber med front-end utvikling for web?

Skeptisk..
Vis hele sitatet...
Som Slashdot og Tøffetom har sagt før meg her: En basisutdanning i realfag/tekniske fag låser deg ikke på noen måte til en enkelt fagretning. For eksempel: Jeg har master i en viss teknisk fagretning (nyutdanndet), men ble senest for en måned siden vurdert til en stilling som er forbeholdt typiske mekaniske fag/byggfag. Hvorfor fikk jeg ikke jobben? For lite motivasjon. Det var ikke det feltet jeg ønsket å jobbe innenfor. Jeg ble fortalt at jeg hadde hatt gode muligheter for jobben hadde det ikke vært for at jeg ga uttrykk for at det ikke var den karrieren jeg så for meg.

En teknisk/realfaglig bakgrunn er svært anvendelig innenfor mange felt, og faglig interesse avgjør i stor grad hvor en havner. Jeg studerte selv matematikk i et punkt i livet, og opplevde at min medstudenter hadde faginteresser som strakte langt utenfor mattefagene. I dag er noen lektorer, andre er forskere, mens andre igjen gjør noe helt annet. Om man har basisen, er det bare ens egen fantasi, samt evnene til å sette fagkompetansen inn i rett kontekst, som setter grenser.