View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Der jaggu fikk vi det endelig frem! Grunnleggeren av islamo-fascisme er det skinnende forbildet for like som deg, og likesinnede.
Vis hele sitatet...
Hva har Abdul Wahab gjort som er uislamsk?

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Og der har vi det jaggu igjen: dette er jo nærmest dritgøy. Basim får jo smell og kjeft fra alle hold for at han holder med Brorskapet - og i det skulte holder med både Hizbollah og Hamas. Men ikke fra salafistene nei! For dere er Basim er Israel-venn og en vantro og et grisetryne.
Ikke nok med alt han gjør av pro-Gaza og anti-Israel-arbeid, og forkynnelse av 'riktig islam' iblant media, skoler og muslimske innvandrere i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingenting i mot Basim, det er bare ikke typen jeg går til om jeg er tørst på kunnskap om Islam. Jeg kjenner flere helt vanlige muslimer som kan enormt mye mer om religionen enn mange av disse ansiktene utad.

Hamas er terrorister fordi Israel sier de er det. Da går det litt mer greit å drepe tusenvis av sivile.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Videre -- islam og niqab; lær deg litt historie. Heldekkende plagg hadde opprinnelse i både det førislamske Persia og i det Bysantiske Riket blant kvinner. Selvsagt også i arabiske stammer i førislamsk tid, men vi har ikke så god kilde på dette som vi har på ortodokskristne Bysants og zoroastriske Persia.
Vis hele sitatet...
".....and to draw their veils all over Juyoobihinna (i.e. their bodies, faces, necks and bosoms)…”

[al-Noor 24:31]

[COLOR="Red"]Drawing the veil all over the juyoob implies covering the face. [/COLOR]

[COLOR="red"][COLOR="DarkSlateGray"]When Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) was asked about the aayah (interpretation of the meaning):

“O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their cloaks (veils) all over their bodies”
[/COLOR][/COLOR]


Det er ikke slik at jeg prøver overbevise folk uten grunnlag om at niqab faktisk har rot i Islam. Det er masse lærde som mener det ikke er obligatorisk og sikkert en del som mener det er det. Uansett er det en del av Islam.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
(..) IslamNet er kun liberale for den gruppen av muslimer som burde se etter litt pleie og opphold på et mentalsykehus. Med å tillate blant de mest radikale predikantene og grundig opplære medlemmene i salafisme.
IslamNet har lite eller ingen støtte blant det etablerte "voksne" muslimmiljøet i Oslo, men jeg vet godt at IslamNet er populært blant semiradikaliserte unge norske muslimer, som synes foreldrene deres (som gjerne er konservative i utgangapunktet) langt ifra er rettroende nok.
Vis hele sitatet...
Islam Net gjør mye bra for Islam.
Husker da de inviterte noen folk over for Peace Conference noen år tilbake.
Mediene klarte finne noe negativt om samtlige foredragsholdere der om jeg ikke husker feil. Mulig de er potensielle terrorister hele gjengen, men jeg skjønte ikke helt greia.
Abu Usamah har jeg ikke lyttet noe til, så lar vær uttale meg om han.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
(...) Ellers vil jeg påpeke to ting til deg;

".....Si meg hvilken Koran er det dere leser, når steining, meterlangt skjegg, og det å skrike rundt i kjortel er ansett som det viktigste?
Vis hele sitatet...
Den samme som alle andre. Kan man ikke arabisk kan oversettelsene variere selvsagt.
Jeg mener ikke at den og den tingen er viktigere enn noe annet. Enten er det viktig, eller så er det ikke.
Eneste greia mi er at jeg anerkjenner at det er en del av Islam og synes det er bedre at folk hater Islam for det det er enn at de liker det for noe det ikke er.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
- Gris på julaften`? Her avslører du din mangelfulle, evt ikkeeksisterende kunnskap om juletradisjoner. Griskjøtt er tradisjon i øst-Norge, delvis midt-Norge og delvis-Nordnorge. Pinnekjøtt (og annet) er tradisjon i den resterende halvparten av Norge, spesielt Vestlandet, ofte er griseribba helt utenkelig. Det er ikke sånn som dere salafister tenker; julaften / jul = GRIS. Uislamsk. Skittent. Æsj.
Sånn btw ble det feiret mye jul i Midtøsten, den gangen det var mange kristne der. Sabbat også, den gangen den var sefardiske jøder der. De er borte nå.
Vis hele sitatet...
Du slår meg i historie
Nevnte julaften spesifikt fordi dette blir diskutert år på år blant muslimer på nett. Litt dumt av meg å skrive dette da det 1) virket som jeg puttet ord i Basim sin munn som jeg tviler på at han noensinne har sagt og 2) fordi det er ofte ikke det diskusjonen går i. Heller hvorvidt man skal gratulere folk med høytiden eller ikke.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Finnes mange glattbarberte muslimer også . I Tyrkia og nord-afrika er bart i ulike varianter dritkult, med rette.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg, men det blir ikke mer tillatt av den grunn