View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Crashwangdoodle Vis innlegg
Var helt jævlig når jeg var 16-17, hvor det ble nesten helt umulig å sovne pga av skurringen (typ gammel tv når det var ingen kanal - static på engelsk) og fargede mønstre (åpent og lukke øyene). Det som jeg lærte var at jo mer man setter seg i det, altså blir irritert av det, desto verre blir det.
Nå er jeg rimelig good, fremdeles der men ikke like sterkt i tillegg til at jeg har med sinnsro nå og klarer å leve med det.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette helt normalt? Har hatt mange lignende fenomener og aldri mistenkt HPPD. Husker at jeg alltid så glorier rundt folk og objekter. Så jeg på et gulv med mønster så bølget det seg masse. Så jeg lenge på en person eller meg selv i speilet så forandret ansiktet seg og ble noen andre, eventuelt ble ansiktet kinda snudd opp ned, men samtidig ikke. TV-static i synet har jeg enda, men det legger jeg ikke merke til lengre.

Eneste ekle var når vi hadde forsamlinger og lignende på skolen, og det plutselig så ut som at hele verden var snudd opp ned. Vanskelig å forklare men alt ble 2D på en måte og kinda snudd opp ned, selv om det ikke var snudd opp ned i synet mitt.

Trodde det var helt normalt å oppleve sånne ting i ungdomsårene sine? Hjernen er jo tross alt i utvikling da.