View Single Post
Sitat av DuFinnerMegIkke Vis innlegg
Du får kjøpt fire forskjellige typer medisinsk cannabis på apotekene i Nederland, men du står ikke fritt til å velge hvilken av de du vil ha. Det er opp til legen din. På samme måte som all annen reseptbelagt medisin så skal h*n finne den medisinen som skal hjelpe mot dine symptomer. CBN og THC, som er de aktive virkestoffene i cannabis (som er relevante i denne sammenheng), har forskjellige bruksområder. Mao. så vil den ene typen vil ha liten effekt mot visse typer plager, mens den andre kan være medisinen som du har lett etter for å lette akkurat dine plager.

Jeg kan ikke nok om de forskjellige bruksområdene i forhold til dine plager, men jeg vil TRO at du kommer til å få utskrevet en type med relativt høyt nivå av THC og lite CBN da dette ofte går på om du sliter med psyken (angst, depresjon, bipolar lidelse og en del annet snacks som ikke nødvendigvis er dokumentert) eller fysiske problemer, slik som MS, generelle nevrologiske plager osv.

Søk etter hvilke strains som skal hjelpe deg og din sykdom og be de bak diskene på coffeshopene hjelpe deg med å finne den typen som inneholder så likt som mulig nivå av THC/CNB av det du trenger.

http://www.cannabisbureau.nl/en/ virker som en informativ side så ta en titt der og Google, Google, Google videre. Ikke ta alt du leser som god fisk da det er mange cannabisaktivister som forhelliger vår kjære urt til å hjelpe mot alt og for alle, finn seriøse sider som viser til konkret forskning om emnet.

Hadde tenkt til å skrive en setning eller tre til svar siden jeg skriver på mobilen, men jeg ble oppriktig glad når jeg leste din tilnærming til saken (at du faktisk vil ha det som medisin, ikke bare for å kunne røyke "lovlig"). Jeg ble såklart ikke glad når jeg leste om dine plager, men har lest at mange pstd pasienter har god effekt av visse typer cannabis.

Jeg ønsker deg lykke til og håper du finner riktig medisin for deg!

Disclaimer: Jeg er IKKE en fagperson på området så, som tidligere nevnt, ta alt du leser med en klype salt

Prøvde meg på en edit av svaret mitt, men sliter med tlf. CBN er ikke det samme som CBD, autokorrektur på tlf er awesome
Vis hele sitatet...
Takk for ett langt og informativt svar, virkelig Jeg skal sjekke ut dette i løpet av dagen... Ser du skriver om bipolare lidelser, men det blir noe litt annet. Der snakker en mer om manisk/depressive lidelser. Ptds'en slår mest mot panikkangst, overfølsomhet mot lyder som f.eks roping... Den gir også en generell opphøyet alarmberedskap som er meget slitsomt. For en er alltid på vakt.. Den kan gi mye sinne, og frustrasjon.. Pluss endel til. Uansett, jeg unner ikke min verste fiende å skulle oppleve å ha det slik... Skal iallefall til en lege her i ettermiddag, så får vi ta en innledende samtale iallefall... Er pissnervøs. Såpass nervøs, at jeg skal prøve å sove litt til selv om kl er snart 13... Bedre enn å være våken og stresse..
Sist endret av Terapeut1; 31. juli 2014 kl. 12:59.