View Single Post
Sitat av racc00n Vis innlegg
[...]ettersom det ikke engang er i nærheten av å bli bevist(vitenskapelig) at et univers kan komme fra ingenting, så velger jeg å se bort fra det foreløpig[...]
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig med ingenting? Hva ligger i ordet ingenting når du bruker det her?

Om du mener ingenting, som i bokstavlig talt absolutt INGENTING, så er det vel ingen bevis for at noe slikt noengang har eksistert - arrester meg gjerne om jeg tar feil!

Sitat av uaexed Vis innlegg
[...]Er det en slags norm på freak som tilsier at man ikke har lov å fremme muligheten for en skaper?

[...]siden noen av teoriene ikke er bevisst ved et fysisk eksperiment så vil ikke TS akseptere det som et fullkomment svar.[...]
Vis hele sitatet...
Det er liten vits i å diskutere all idéene folk har om alt mulig. Jeg tror de fleste er kommet lengre enn "det er sant fordi jeg sier det", og vil ha noe mer. Det finnes ikke engang en dårlig matematisk formel som tilsier at en skaper kunne eksistert.

Og om du skal overse alt som ikke fysisk kan bevises vil du sitte igjen med svært lite. Jeg skal ikke late som om jeg er solipsist, men det kan være enkelt å havne der om vi ikke setter foten ned og sier "jeg godtar dette som bevis".
Selvsagt skal vi ikke godta alt over en lav sko, det er kjempefint at folk stiller spørsmål ved idéer, tanker, hypoteser og teorier.


Hvordan stiller TS seg til teorien om at universet og alt i det(tanker, idéer, minner, følelser osv) ble til for 10 minutter siden? Det kan ikke fysisk bevises eller motbevises..
Sist endret av Zepur; 13. juli 2014 kl. 05:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.