View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Dårlig idé. Det er omtrent som hvis du endelig har funnet deg en huseier som vil leie til deg, og rett før du signerer kontrakten, så sier du "Jeg vil forresten informere om at jeg ikke har jobb eller fast inntekt overhodet. Men dette får ingen betydning for husleiebetalingen min. Men fordi jeg vil være ærlig. Jeg lover at du får pengene."

Ikke at jeg sammenligner det å være JV med å være uten inntekt, men det er sammenlignbart fordi begge deler er absolutt fellende i sin sammenheng. Hvis jobbintervjuet går helt fint ellers, er det helt unødvendig å "ødelegge" det ved å dra inn religionen sin. Særlig en såpass "uglesett" gruppe som JV, som veldig mange av oss har kjipe erfaringer med.
Vis hele sitatet...


Jeg mener om en MÅ absolutt si det.

eg vil forsøke å gi deg presise svar.

Jeg tilhører en meninghet men dette er i Latvia, har i Norge kjenner jeg få som også er Jehovas vitner som meg, jeg kunne sikkert holdt meg til disse strenge kretsene men jeg vil gjerne blir kjent med norsk kultur og få seg norske venner jeg er selv ikke interessert i å bare snakke om Bibelske analyser hele tiden
Derfor skiller jeg meg ut fra det vanlige synet på "Jehovas vitne" i Norge som jeg sa tidligere.

Med å be i offentlig mener jeg bare f.eks å sitte på en buss og be inni seg (ikke høyt) med å kanskje holde korset i hånda eller krysse henda sammen til bønn. (dette er jeg ikke vet hva heter på norsk). jeg forstyrrer ikke noen men får alikevel fiendtlige blikk og rare reaksjoner.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg drar dette opp er at jeg mener at ikke Jehovas vitner bruker kors. ER det kankje en annen relgion du mener?
http://www.jw.org/no/hva-bibelen-lae...us-pa-et-kors/
Og jeg tviler på at alt de gjør i sosiale sammenhenger er å ha dype bibelske diskusjoner. I hvertfall ville det som jeg sa hjelpe deg til å forstå nordmenn litt mer sosialt. Det ville vel og ha hjulpet deg med norsken.

Jeg ville vel og tro at om du tok kontakt med dine arbeidskamerater og lot vær å nevne noe relgiøst så ville de nok heller ikke føle at de må holde "avstand".

Det er som de fleste andre har svart, det å bringe opp relgion, ubett, er ikke soialt akseptert.