View Single Post
Trådstarter
37
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Siden russebiler som oftest modifiseres på innsiden, og bare kjører i Mai har vegvesenet innført en god ordning med en midlertidig godkjennelse om du spør meg. Når det er gratis å stille opp på biltilsynet og få vite at doningen du kjører rundt i er i god nok stand til å kjøre på veien uten å dette sammen, så er det lite å klage på. Uten denne ordningen hadde det kjørt masse rart på veiene, og jeg tror russetiden hadde blitt mer preget av ulykker og lignende enn med denne ordningen. Alternativet er at bilene må godkjennes på vanlig måte, og at bilen må inn til kontroll selv ved den minste modifikasjon. Hvis dere ikke melder ifra om modifisering, vil det sikkert føre til bot når dere er ute og ruller (se for deg mengden tekniske kontroller hvis ikke alle russebilene var godkjent i starten av russetiden).

Alt i alt, vær glad for at vegvesenet tester kjøretøyene deres gratis, og at dere ikke stoppes 15 ganger gjennom russetiden for teknisk kontroll.


Hva mener du med at kjøreferdighetene til russen testes? Dette har jeg aldri hørt om.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke si deg i mot om at det er en god ordning, for det er det. Det eneste jeg synes er litt merkelig er at det har blitt så strengt å bruke trepanel når det i de aller fleste vaner kommer originalt, og til og med blir godkjent gjennom EU-kontroller.

Kjøreferdighetene til russen blir testet hos vegvesenet på russebilkontrollen, det blir det ihvertfall gjort her jeg kommer i fra.