View Single Post
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Jeg skjønner jo dette og jeg ser jo samtidig situasjonen fra vakten sin side også. Har sikkert kommet til å gjøre det samme (altså bortvist personen fra området om han var beruset) bortsett fra å dytte personen rundt 20 meter vekk fra området hvis han hadde gått ned på knær.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er jeg enig i at er grovt uforsvarlig.

Sitat av Nayroun Vis innlegg
Jeg diskuterte med vakta og sa at "han ikke hadde autoritet til å gjøre noe utenfor plassen deres" etc etc.. Han gikk faktisk klin-kokos som jeg skrev tidligere.. (tegn på at han må føle at han må ha makt?) Hvis vakta hadde sagt at det var fordi jeg var overstadig beruset hadde jeg sagt "greit, skal prøve å komme tilbake senere".. men når han bare sier at "nei, vi stenger nå så du må gå bort herifra".. og han samtidig slapp inn folk som ikke hadde stempel eller noe... Da kjenner jeg adrenalitet komme, kan være kun meg men når folk som er på jobb og/eller isåfall i en sånn jobb og ikke kan si det som det er... da...
Vis hele sitatet...
Som tidligere nevnt, jeg forutsetter at jeg bare har din versjon av hva som skjedde. Jeg antar at vakta ville hatt en litt annerledes versjon. I forhold til hvorfor andre slipper inn mener jeg å huske fra førstepost at du var kastet ut fordi du var for beruset. Det er vel mest derfor.

Sitat av Nayroun Vis innlegg
Men igjen, hvis du er vakt på en nattklubb og f.eks broren din jobber i politiet, sjenkekontroll osv, så kommer vel ikke han/hun til å oppgi deg i en eventuell rapport eller noe sånt? (Korrupsjon.) Eller nei vent, vi i Norge er jo så oppriktig at dette kan jo aldri skje? (Sarkasme)
Vis hele sitatet...
Dersom du arbeider i dør kan broren din ikke ha noe som helst å gjøre med prosessen rundt en skjenkebevilgning i det aktuelle området. Det er ikke primært politiets oppgave å håndheve skjenkereglene, poenget er at de har myndighet ved behov.

Sitat av Nayroun Vis innlegg
Etter episoden med vakta: Møtte på broren til vakta som var en politimann og jeg spurte hva jeg hadde gjort galt? Altså etter jeg gikk ned på knær med hendene bak hodet og ble dyttet av vakta. Fikk bare beskjed om at "Du får nå et pålegg om å komme deg hjem innen 10 min hvis ikke så blir du kastet i glattcelle!" Spurte hva jeg hadde gjort galt og hvilket rettslig gunnlag han hadde, han ropte til meg og jeg spurte hvorfor han trengte å rope? Jeg sa jeg hørte han veldig godt. (Han ble sykt irritert fordi politidama som var vedsiden av han flirte litt)
Vis hele sitatet...
Igjen: Vi har kun din versjon. Du var beruset, og du hadde blitt avvist fra et utested. Da er det normalt å bortvise deg fra stedet (se politilovens §7), det er ikke normalt å bortvise deg fra sentrum, men det er ikke uhørt det heller. Jeg har litt vanskelig for å tro at du sto rett opp og ned, så godt som edru og fremla budskapet ditt på et skikkelig vis uten å gjenta deg selv flere ganger når du ble bortvist, men meg om det.

Sitat av Nayroun Vis innlegg
"Nå har du deg på andre siden av veien hvis ikke blir det glattcelle på deg! Ha deg hjem innen 10 min hvis ikke så blir det glattcelle!" Jaja sa jeg, "sjåføren min er fortsatt 20 minutter unna så da har jeg ikke annet valg enn å bli med på glattcella da?" Han ble bare mer irritert og følgte meg over veien og sa at jeg fortsatt hadde 10 min på meg.. Skjedde ingenting etter 10 min..
Vis hele sitatet...
Det er dessverre ikke alltid de har ressursene til å håndheve påleggene de gir. Det er synd, fordi det undergraver respekten for påleggene.

Sitat av Nayroun Vis innlegg
Mobilen var tom for strøm, forklarte dette til "broren av vakta" og sa at jeg måtte finne vennene mine for å finne skyss hjem. Men nope, hadde 10 min på meg. "Hvis ikke glattcelle bla bla blablablablabla. Jeg satt alene ute i regnet uten regnklær eller noe som helst, kun singlet og en hettegenser. Spurte igjen om jeg kunne gå å finne vennene mine for å skaffe meg skyss. "Hvis jeg ser deg igjen blir du hevet på glattcellen!" var eneste svaret jeg fikk.

Kom å fortell meg at vakta og politimannen der gjorde jobben sin perfekt og at det aldri i verden går an at slekt/gode venner hjelper hverandre innefor bransjen?
Vis hele sitatet...
Igjen: Vi baserer oss kun på din versjon. Vakta burde definitivt ikke ha dyttet deg når du sto på kne. Utover det gjorde han jobben sin. Å bortvise deg fra sentrum er i overkant (dersom du ikke var svært beruset og/eller vanskelig og slitsom, se min tidligere tvil), men utover det ikke noe spesielt.

Sitat av Nayroun Vis innlegg
Ligger i dag med dårlig hals, vond hoste og er ganske så forskjølet. Takke være politiet som skal være så snill å beskytte meg fra alt som er galt.
Vis hele sitatet...
Avhengig av hvor ærlig du er: Du kunne sovnet i ei grøft og vært dau av nedkjøling, jeg tror som sagt mest på at politibetjenten visste hva han gjorde.