View Single Post
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
Er delvis enig i deg, bortsett fra at jeg har evig lang tålmodighet, jeg står bare stille å hører på kverrulante idioter uten å ense de noe som helst oppmerksomhet helt til de føler seg dumme å går selv. Og jeg kan fint ta en diskusjon som er relevant, og har jeg feil så kan jeg gå tilbake på en avgjørelse. Har for eksempel vært borti ett par tilfeller hvor vedkommende ser helt fjern drita ut, men så viser det seg at de er helt ederu og er sjåfør eller lignende for kvelden. Etter en lengere samtale da finner jeg fort ut om det stemmer eller ikke Er forskjell på rar og drita, men er vannskelig å skille på by'n noen ganger
Vis hele sitatet...
Dette. Det er en folkesyke i Norge å skulle bli veldig full på byen, og helst før man går ut. Det går fordi så mange utesteder godtar det, og man får ikke bukt med det før man har organiserte mottrekk som SALUTT i Oslo, uten at jeg skal gå inn på det.

Det er en del av denne syken som gjør at man er så oppsatt på å ta med seg øla man har kjøpt hjem, og at man må få sitte til fem minutter over stengetid fordi man har en halv slurk igjen i halvliteren. Alkoholen er så viktig for mange nordmenn på byen at kosen forsvinner fullstendig, det handler bare om fyll.

Derfor er det for mange sjokkerende når de får beskjed om at de ikke får komme inn. Jeg har 18-åringer som mener at jeg ikke aner hva jeg snakker om. Dette til tross for at jeg har drukket alkohol siden de var 8 år, vært ute på byen siden de var 10 og har stått i dør siden før de konfirmerte seg.

Å bli avvist er for mange et så stort inngrep i deres rett til å gjøre akkurat hva faen de vil at de blir sinte og sure, og jeg anslår at rundt halvparten av alle tilfeller som krever bruk av fysisk makt stammer fra folk som avvises for beruselse.

Det er selvfølgelig til tross for at det bare er noe slikt som 1 av 30 som avvises som krever maktbruk, for å ha det nevnt.

Tålmodighet og evnen til å snakke så lenge man må snakke er to helt essensielle egenskaper alle ordensvakter bør besitte.

Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
Så til dere som hater alle vakter i verden:

Føler at det er veldig mange ute på by'n som ikke takler å bli prata til fordi de føler seg personlig angrepet av å bli nektet avgang eller bedt om å gå hjem fordi de er for fulle, men min erfaring er at om man tar seg til å forklarer litt om hvordan det er uten å i det heletatt måtte bruke noen form for fysisk kontakt så er de fleste ganske medgjørlige. Men man har alltid unntak av regler. Ser det er mange her som har hatt dårlige erfaringer med dørvakter ute på by'n. Prøv å sett dere i våre sko, vi har faktiskt ett regelverk som vi må fulge, følger vi ikke dette så har vi ikke lenger noen arbeidsplass(ikke at jeg er avhengig av jobben fordi det er mer en hobby for min del) og dere har ikke lenger gjeldende lokale å være på, og når dere er ute så er det faktiskt vår jobb å bedømme om "man er for full eller ikke" Det er ikke noe vits å diskutere på det, for sannsyneligheten er at når vi dørvakter bedømmer deg som "overstadig beruset" så gjør garantert en sjenkekontrollør det samme.
Vis hele sitatet...
+1.