View Single Post
Trådstarter
92
Gikk til samme ute-stedet i natt og ble nektet inngang fordi de sa at de stenge kl halv 2, og at jeg måtte ha "garderobe-lapp" for å komme inn. Men etter det igjen så sto jo jeg å snakket med vaktene fordi dagen før så "stengte" de kl halv 3.. som om de stenger forskjellig fra natt til natt.. og andre folk fikk gå inn uten at vaktene sa noe som helst. Dette var da folk uten stempel eller noe. Det var da jeg begynte å reagere..

Begynte å diskutere og spurte hvorfor de slapp inn dem men ikke meg og dama jeg var med... det eneste de sa var at jeg måtte ha meg bort herifra nå hvis ikke kommer de til å ringe politiet. Jeg lurte på hvilken regel jeg har brutt og hvilken rettslig grunn de har til å føre meg bort fra offentlig område i og med at jeg stod kanskje 2 meter utenfor inngjerdinga dems. (Vet at det er jævlig irriterende med folk som begynner å snakke juss men uansett...)

Ene vakta gikk klin-kokos og begynte å gå rundt. Jeg tok hendene bak hodet og gikk ned på knær (som du ser på film) for å vise at man ikke har tenkt å gjøre noe. Etter han kom rundt så begynte han å dytte meg 20 meter unna, uten at jeg rørte han. Jeg lurte på hva jeg hadde gjort, så sa han at jeg forstyrret en "offentlig-mann i arbeid?"?????????????. Jeg har virkelig lyst til å vite om han hadde rett til å gjøre dette? Jeg gikk ned på knær og viste null motstand i det hele tatt. Etter han dyttet meg diskuterte jeg borti-mot 15 min angående hva jeg hadde gjort for å fortjene dette? Var jo ikke jeg som var korrupt, eller?

Skjønner at jeg kan virke plagsom, men var jo ikke jeg som forskjellsbehandla folk eller var korrupt? Og dessuten har vakter lov til å gå fysisk til verks for å fjerne personer fra en nattklubbs område (eller offentlig område) når en person legger seg langflat på bakken?

Edit: Skal begynne å gå med skult kamera og mikrofon, noen som kan anbefale noen nettsier jeg kan kjøpe dette fra? Er lei av at folk tar meg useriøst og har lyst til å vise verden hvordan noen av de "vaktene" oppfører seg. Jeg føler at noen vakter er makt-kåte folk som ikke bestod politiskolen og har bare én eneste vei igjen til makt... Å bli vakt på nattklubb.. "Feel the power........."

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Men det er jo ikke alltid man er full eller oppfører seg dårlig. Vi vet jo alle at det er ymse karakterer i dørvaktsbransjen. Jeg ble selv nektet inn på et utested klin edru, riktignok før jeg hadde rukket å betalt CCen.
- Hvor mye har du drukket?
- Ingenting. Jeg er faktisk helt edru.
- Ta deg en runde.
- Hva, jeg sa jo at jeg ikke har drukket noe som helst.
- Ja, det sier de alle. Du er for full. Ta deg en runde.
- ...
Jeg krangler aldri med dørvakter, heller ikke denne gangen. Han hadde nok neppe ombestemt seg om jeg hadde begynt å krangle heller. Men av og til må man jo lure på hva de tenker på.
Vis hele sitatet...
Hahah er jo den klassiske maktgale vakta som skal ha rett uansett hva. Problemet mitt er jo at jeg diskuterer uansett hvis jeg bare føler meg litt urettferdig behandlet.. :/

Eller nvm, er for beruset til å stå for noe som helst av det jeg skriver for tiden. Admin slett tråd om mulig.

PS: Mener fortsatt at det er en god del vakter som ikke burde ha muligheten til å ha makt i det hele tatt.
Sist endret av Nayroun; 16. mai 2014 kl. 04:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.