View Single Post
Kan veie inn med mine 2cents jeg også da, som faktisk har drevet bar/nattklubb og jobbet i diverse stillinger innen restaurant.

Har nattklubbene lov til å selge alkohol til overstadige-berusede-folk for så å kaste de ut når de har gitt nok penger mens restauranger må være forsiktige som bare det?
-Man har ikke lov til å servere overstadig berusede mennesker.
Men, hva om man som gjest tar seg sammen akkurat de 2minuttene det tar å servere denne en drink? I det øyeblikket er man jo ikke synlig beruset. Ta også med i beregningen at det også er 40andre som står og skriker bartenderen i ansiktet; det er en ganske stressende situasjon og feil skjer.

Dette virker for meg veldig urimelig med tanke på at restauranger mister sjenke-beviglingen på 1-2-3 mens nattklubber aldri i verden kommer til å miste det?
-Nå vet ikke jeg hvor mange restauranter og barer du har hørt om som har mistet skjenkebevillingen men jeg skal love deg at det er mange flere utesteder som får reaksjoner fra skjenkekontrollen enn restauranter.
En restaurant er en mye roligere og oversiktlig greie enn en bar. Mye enklere å holde kontroll som servitør.

Det jeg lurer på er hvor man kan si ifra om man ble overstadig-"sjenket" for så å bli kastet ut, men det er jo sånn de tjener penger??
-Buhu, stakkars deg. Drakk deg full og så ble kastet ut. Stakkar....
Fuckings oppfør deg om du er ute på byen så skal du se at ting blir bedre. Det er absolutt ikke unormalt å kaste ut folk som er overstadig beruset. Uansett om du har betalt 200,- i cover.

eg lurer på hva som skal til for at en nattklubb skal miste sjenke-bevilgninga. Eventuelt hvilke relger, paragrafer, lover etc som står bak dette?
Det står drittmye om dette i skjenkeloven. Men sånn generelt så snakker vi flere berusede personer i lokalet(ikke bare deg), hvitevasking, svart arbeid, flere mindreåringe, narko, uforsvarlig høyt antall personer inne i lokalet, om man har alkoholfritt alternativ++ Bruk sunn fornuft.
Og så må man gjerne ha en kontrollrunde. Så har du et par overstadig berusede 40åringer på julebord èn dag og så er alt i perfekt orden på kontrollrunden så skjer det lite.
Det er et par tilfeller der man mister skjenkebevilningen på stedet, men det skal da litt mer enn en dude som har drukket for mye for at det skjer.

... for så å bli kastet ut, men det er jo sånn de tjener penger?
Det er absolutt ikke sånn man tjener penger på bardrift.
Jeg tjener penger på å selge sprit og øl. Ferdig. Om du tror jeg tjener cash på å kaste ut deg så har du null peiling på hvordan man driver bar.
Om du betaler 200,- i døra så henger du enten på 18årsplasser som må tjene cash på andre ting enn øl/sprit, eller så dekker det DJs ol. (Dette siden 18åringer er fattige som faen og man ikke tjener cash på at de kjøper 1carlsberg og står med den hele kvelden, og DJs er dyrt...)

Kjenner en som eier en restaurang og han er livredd for å gi for mye drikke til en person pga at de kan miste bevilgninga, mens på nattklubb er målet å selge mest mulig for så å sende de hjem uten å få noe som helst straff ?
Det er samme regler for nattklubb og restaurant.

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor nattklubber er mer beskyttet i forhold til restauranger?
De er ikke det.

fordi jeg sto å lente meg til veggen og lukket øynene fordi jeg var trøtt, og da mente de jeg var for beruset..... Hva F*** gjorde jeg galt i forhold til alle de andre gale folka?
Vel... Jeg skal gi deg et hint: "fordi jeg sto å lente meg til veggen og lukket øynene fordi jeg var trøtt".
Man gjør for pokker ikke dette på en bar mister. Herre...

Kan også legge til at om du hadde ringt meg og bedt om å få pengene tilbake hadde jeg ledd av deg og lagt på. DU oppførte deg dust, DU var for full. Ta litt lærdom ut av dette og ikke gjør det samme neste gang.