View Single Post
Har 5+, bra guffe for prisen og nok bass så du slipper sub i ett middels rom(3-5m^2). Har 5+ og ett par Canton på mine stasjonære på en pult. Gaming pc'n med masse drønn og FX lyder satte eg 5+ serien på, og videoredigeringspcn min og generelt film/tv pc satte eg Canton høgtalere på + en billig stereoforsterker med direct source funksjon slik dac'n er avhengig av ditt lydkort i pcn. Billigere med bra lydkort enn ekstern DAC fra en hifi butikk, ut ifra min egen personlig meining får du meir DAC for pengene slik. Nærmer du deg 15K nivået vil det nok være marginale forskjeller.

Beklager såg ikkje at du nevnte 30m2 rom, slik som i mitt tilfelle så bærer ikkje bassen så godt i den størrelsen. Verken for den eller Canton GLE 436. Vil da anbefale å ikkje kjøpe Audioengine5+, sjølv om lyden er god. Gå heller for 2000kr reciver og 3000kr bokhylle høgtalere og bygg ut med sub seinere. Lytt på din lokale hifi butikk, smaken er forskjellig som sagt og ta med egen musikk til test.
Sist endret av meple; 14. mai 2014 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.