View Single Post
Sitat av doseren Vis innlegg
Tror ikke du har sett noe særlig på hva du faktisk spiser, men trekker noen kaloritall ut av hodet.
- To brødskiver med ost (uten smør) vil gi deg omlag 250 kalorier.
- En normal middag ligger mellom 500 og 1000 kalorier avhengig av mengde - to kjøttkaker, to små poteter og en gulerot med brun saus er omlag 500, en normal julemiddag med ribbe, kjøttkaker og medisterpølse er 1500. Hvis du spiser 3-400 kalorier til middag spiser du enten svært lite, eller i hovedsak salat og grønnsaker, uten dressing.
- En halvliter cola er alene 210 kalorier

Generelt; hvis du spiser færre kalorier enn du forbruker går du ned i vekt, problemet for de fleste er at de spiser langt mer enn de tror. Personlig trodde jeg før at jeg spiste ganske normalt - ca 2000 kal om dagen - helt til jeg faktisk logget inntaket et par uker og oppdaget at jeg lå på ca 3000.
Lunsjen alene, 2 skiver med majones, ost og skinke og en salat med kylling og dressing bidro med omtrent 1000.
Vis hele sitatet...
Hva bruker du til å måle kcals? Ser du på pakningen eller bruker du en online database (noe ala http://www.kostplanlegger.no/pages/kostplanlegger/)?

Jeg kan loggføre hva jeg spiser, men jeg har ingen vektforskjell fra det jeg spiser nå til et ordentlig kosthold. Jeg har prøvd ved bruk av den planleggeren jeg linket til, rundt 2500-3000kcals per dag i kanskje 3-4 uker. Merket ingen forskjell i vekt og det var ganske stor forskjell i matmengde fra det jeg pleier å spise.
Det er litt vanskelig med motivasjon når det er så stress å spise, finne tid til å spise og når du ikke ser noen forskjell mister man all motivasjon.
Sist endret av Xernox; 13. mai 2014 kl. 19:14.