View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Jeg ser virkelig ikke poenget her.
Vis hele sitatet...
Reagerer du like mye dersom rikinger sier du ikke ser rik nok ut til å prate på deres måte og gli inn? Reagerer du like mye dersom stålarbeidere mener du er for pent kledd for å ta en øl med de?
Vis hele sitatet...
Kanskje du ikke helt "klikket" med negeren og reflekterer litt for mye over det.
Vis hele sitatet...

Ser ut som det er flere som har misforstått litt;

Tingen er at jeg klikket helt greit med han svarte, men nordmannen som leker svart og tror at h*n forstår dem så godt, gjorde det jævla store poenget at jeg, en hvit ung mann pga min klesstil(< der og da!), væremåte og utdanningsvalg, ja bakgrunn generelt, - aldri virkelig kunne forstå en svarte mennesker som er i Norge. For de svarte har lidd så mye må forstås...

Og der har du problemet; wannabie-blacks rundt omkring, som det er by the way altfor mange av(!), bygger indirekte oppunder en idiotisk stereotypi der svarte personer er evige rebeller og evige ofre, og som storsamfunnet ellers aldri må reagere imot for da gjør man en stor urett. Act black og act white er og blir for dumt.

Hvis unge etniske nordmenn er fascinert av afroamerikansk eller jamaicansk kultur trenger de ikke å frastøte seg hvite/andre nordmenn fordi de (som regel) har mer stress og jag i hverdagen, mer rigide strukturer i livet, og dermed ikke rom eller tid til å henge rundt omkring og se avslappet ut.
Samme kan jeg forsåvidt si for de mange underclass svarte i USA som mener at Obama ikke er nok "ghetto" eller nok "I'm blæææck yeeah". Bare tenk dere at Obama med den stilen i møte med en eller annen diktator.
Sist endret av aeon_illuminate; 10. mai 2014 kl. 21:40.