View Single Post
Du sitter på en kobbersentral på det gamle PPPoE nettet til Telenor, disse har begrenset med kapasitet å deler ut til en hvis mengde kunder på sentralen. har det blitt bygget noen nye hus eller på en eller annen måte kommet nye internett abonenenter på sentralen så kan kobberlinjen som går til ditt nabolag ha blitt maxet og det vil da oppleves som ustabilt, og de vil være tvunget til å senke hastigheten din ettersom det kanskje er 2-3 andre nye kunder som går på den samme kobberlinjen som deg. Nå vet ikke jeg hvor langt unna sentralen din bolig er. Men kablene blir også gåene etter en stund, hvis jeg husker rett fra forrige kurs med telenor så har de rundt 60 trådpar på slike gamle sentraler, og disse ryker en etter en over tid, og da er det klar bånbreddekapasiteten blir mindre. Jeg ville forhørt meg rundt om det er planlagt fiberutrulling hos deg, eller om du har noen andre muligheter, har du f.eks mulighet til å motta coax linje fra GET, eller kabel fra canal digital? se på andre løsninger en den klassiske dsl linjen til telenor