View Single Post
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
807
Sitat av Ueland Vis innlegg
Hvis du leser det jeg skriver en gang til, så vil du se at jeg poengterer at forskriften etterhvert vil gjelde mer eller mindre alle, forruten privatpersoner. Jeg har aldri nevnt at den vil gjelde privatpersoner, men har et firma en hjemmeside, så vil forskriften gjelde. Unntakene blir typisk firmaer a-la Otta Fisk og Diesel hvis de ikke har en hjemmeside.

Facebook-eksemplet mitt var heller en liten avsporing til en lovendring som skjedde for en stund siden, som gjorde det mer spesifikt hva som blir å omtale som private ytringer, blant annet. Ikke helt relatert til dette

Eller for å si det som difi sier:


Enda mer detaljert her:

http://universellutforming.difi.no/r...v-gjelder-hvem

Så forskriften vil gjelde mange, og nettopp derfor er kravet om at "alle" løsninger først satt til å gjelde om 8 år
Vis hele sitatet...
Du som tydeligvis jobber blant tunge jurister burde vel klare å lese litt mellom linjene her, løsningen gjelder for sider som tilbyr informasjon, eller funksjoner som er ment mot allmennheten, dermed vil mange bedrifter kunne sno seg unna, da deres tjenester er rettet mot mindre målrettede grupper, og siden ikke er kjernen av bedriftens klientell.

Hvis det er som du sier, er det en sorgens dag for norske hostingsider, da alle private bare kan legge sidene sine utenfor norsk sokkel.

Nettløsninger
Eksempel på nettløsninger som omfattes av kravene er:
nettsider som gir informasjon til allmennheten
nettsider som er tilpasset mobiltelefoner og nettbrett
nettbutikker
Vis hele sitatet...
Sist endret av cos; 3. april 2014 kl. 22:28.