View Single Post
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Har også veldig mye med hvilken *egeninnsats* ift faget man selv legger inn , ikke sant du er enig i det?
Står ikke du for individualisme da uaxed?
Jeg på min side mener skolen gir deg et greit grunnlag som man kan bygge på videre.. Del av en allmenndannelse å lære tysk, må det også sies.

Dessuten så er tysk et meget viktig språk innad i EU, og det nestviktigste i Europa generelt sett rett etter engelsk. I storparten av sentraleuropa snakker man mye heller tysk framfor fransk eller til og med engelsk som fremmedspråk. M.a.o, tysk og engelsk er de nåværende internasjonale business-språkene (i Europa primært), fransk, spansk og italiensk har forblitt sånn søte små "feriespråk" som man trenger når man er turist på spanske strender eller i franske landsbyer. Fransk og spansk har forlengst mistet sin gamle posisjon som store internasjonale språk...

Anbefaler ellers denne artikkelen om en professor som sier at norske ungdommer bør lære seg tysk - framfor spansk eller fransk, evt italiensk som andre fremmedspråk. Tyskland er fortiden Norges viktigste handelspartner, og kommer i lang tid fremover til å være det viktigste landet og drivhjulet i økonomien, både i EU og i Europa samlet sett. De har gått forbi UK for flere år siden.

Deutschland über alles. Kun russerne kan gjøre noe med dem.

.......

>> Overskrift fra artikkelen; "Økonomiprofessor: – Mitt karriereråd til ungdommen er å lære seg tysk". Sier mye.
Vis hele sitatet...
Stemmer det.

Egeninnsats er alfa og omega.

Jeg valgte tysk fordi det er et såpass viktig språk som du nevner. Skal man drive business er engelsk og tysk svært gode språk å kunne. Tysk gir deg tilgang til en god del banker o.l. (gunstige banker for skatteundragelse, hehe)

Sitat av Anoman Vis innlegg
Vil påstå at gym er et fag som de fleste har behov for senere i livet. Litt avhengig av læreren selvfølgelig, men for mange elever i dagens samfunn er det den eneste fysiske aktiviteten de har iløpet av en dag/uke.
Vis hele sitatet...
Gym er overhodet ikke et nødvendig fag. Det er unødvendig. Sin egen helse kan man bare endre gjennom egeninnsats. Hvis man selv ikke går inn for å endre på helsen sin så kan ikke en time gym i uken hjelpe deg noe stort.

Den timen kan forbrenne kanskje 300-1000 cal. avhengig av intensitet og lengde. Dette tilsvarer 1/4 sjokoladeplate eller 4/5 sjokoladeplate. Helse er ikke bare trening, alfa og omega er kosthold.
Sist endret av uaexed; 2. april 2014 kl. 01:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.