View Single Post
Dette er ikke hjernekirurgi.

"Jeg kjøpte et fjernsynsapparat til min mor, jeg eier ikke annet mottakerutstyr, og vil selvsagt gi beskjed hvis jeg skaffer meg det."

Etter det slipper du ikke inn lisenskontrollører (med mindre det bor andre personer der, da nekter alle for at de eier fjernsynet). Husk du aldri må vitne mot de du bor med, og familie du ikke kan gifte deg med, og du har lov til å lyve hvis du har gjort noe straffbart og ikke innkriminerer noen andre. Dvs: "Nei, det var ikke meg" er lov, mens "Nei, det var søster" ikke er lov. I det siste tilfellet begår du mened mot søsteren din.

Hvis lisenskontrollørene banker på forklarer du dem at hvis dem har lyst til å komme på besøk får de oppføre seg som skikkelige folk og lage en avtale. Samtidig kan du jo nevne at du ikke ønsker å kaste bort din tid på at de skal beskylde deg for løgn. Hvis du har lyst til å gjøre noe godt for samfunnet kan du jo gå ut av huset/leiligheten, låse døren og sjekke identiteten deres først (sjekk ID, ring NRK for å bekrefte), så slipper noen andre å få de på døra.