View Single Post
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Jeg har AX760 selv og det er hands down den soleklart beste strømforsyningen jeg har hatt. Viften står stille til den når 50% belastning (aldri?) og selv ved 800W ligger 12V fjellstabilt uten rippel. Dog er det støynivået og effiktiviteten som setter denne i en annen liga enn de andre...

Det jeg ville kuttet på er skjermkort, jeg har 2x GTX 660 OC og kan spille BF4 på ultra med 60 FPS og jeg ser ikke poenget i å ha 500 "FPS" i et eller annet spill. Bra nok er bra nok. Grunnen til at jeg valgte såpass "svake" skjermkort i SLI er for å kunne flashe BIOS slik at de er "vifteløse" (0 rpm) når jeg ikke spiller.

Min PC koster en brøkdel av 30k men drar alt på max og er i praksis helt lydløs (2x Corsair SPD120-vifter på radiator som snurrer på ~300 RPM er det eneste som lager lyd).

Mitt råd:

Kjøp en Corsair AX, men 1200W blir overkill og best effektivitet er på rundt 50% tror jeg, så jeg ville gått for AX860 om jeg skulle ha veldig gode skjemkort.

Dropp det ene skjermkortet og kjøp skjermkort #2 før neste generasjon kommer, så sparer du lett en del penger + unødvendig støy.

Hvorfor bruke SSD til lagring? Kjøp heller en 0.5-1TB (om du på død og liv skal kaste penger ut av vinduet) SSD og ha alt av ting du bruker der, så bruker du 3tb til "rusk" som du kan miste, evt. kan du sette opp noe backup hvis du er redd for å miste noe... anbefaler deg å ha backup på en annen fysisk plassering gjennom f.eks BtSync.

32 GB RAM er total waste, men ... whatever floats your boat.. jeg har 16GB, har skrudd av swap og er fortsatt aldri i nærheten av å gå tom..

Mitt beste råd er å bruke 20k på et råskinn av en PC og så sparer du resten og oppgraderer slik at du slipper å ha et avdanket "tidligere råskinn" stående om et par år...

Og strømforsyningen ville jeg bare byttet til hakket under, altså 860W, av rent pragmatiske årsaker De strømforsyningene er rå...

Og edit:

Angående kabinett, ville jeg valgt Fractal Design, selv om de kostet det dobbelte. Uforståelig at de klarer å lage slik kvalitet til en slik pris... men igjen, jeg liker ikke "flashy" kabinett.. Det er ikke større enn nødvendig, men stort nok (Define R4 til ATX i alle fall)
Vis hele sitatet...
AX 760 og 860 er veldig bra PSUer, AXi er derimot ikke bra. Er ikke samme OEM, AX er Seasonic mens AXi er noe annet så de har ikke noe med hverandre å gjøre.
Sist endret av Litago1; 25. mars 2014 kl. 04:30.